پخش تیزر "استراحت مطلق" در کنار "فاطما گل" !!
 پخش تیزرهای “استراحت مطلق” از این شبکه ماهواره ای واکنشهای مختلف سینماگران و مخاطبان را در فضاهای مجازی به دنبال داشته است.

در شرایطی که تازه ترین فیلم عبدالرضا کاهانی با نام “استراحت مطلق” همچنان با ممنوعیت پخش تیزرهای تلویزیونی روبروست اما در روزهای اخیر اتفاقی جالب برای این فیلم رخ داده است.  این اتفاق عبارتست از پخش تیزرهای این فیلم از یکی از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان.

 این شبکه ماهواره ای همان شبکه ای است که سریال معروف “فاطما گل” را روی آنتن می فرستد و حالا با پخش تیزرهای “استراحت مطلق” از این شبکه مخاطبان “فاطما گل” هم با فیلم تازه کاهانی آشنا می شوند!

آیا این پخش تیزر عواقب دارد؟

هنوز معلوم نیست که پخش تیزرهای یک فیلم داخلی از شبکه های ماهواره ای عواقبی را برای صاحبان فیلم دارد یا نه.

یک دهه پیش زمانی که تعدادی از خوانندگان داخلی کلیپ های مجاز خود را برای پخش در اختیار شبکه های ماهواره ای قرار دادند با مجازاتی به نام ممنوع الکاری از کوتاه مدت تا بلندمدت مواجه شدند با این حال درباره پخش تیزر وضعیت مشخص نیست.

البته که این را هم باید درنظرگرفت که صاحبان یک محصول سینمایی اگر بتوانند شرایط پخش تیزرهای خود از رسانه ملی را داشته باشند هیچ گاه به سراغ شبکه های ماهواره ای نمی روند و اگر بناست درباره این ماجرا تصمیم گیری خاصی صورت گیرد حتما باید درباره عملکرد سلیقه ای مدیرانی که اجازه پخش تیزرهای یک محصول مجوزدار از ارشاد را نمی دهند هم در این تصمیم گیری دخیل باشد.

شاید هم بناست پخش جهانی “استراحت مطلق” آغاز شود…

 پخش تیزرهای “استراحت مطلق” از این شبکه ماهواره ای واکنشهای مختلف سینماگران و مخاطبان را در فضاهای مجازی به دنبال داشته است و از همه جالبتر واکنش یکی از فیلمنامه نویسان و کارگردانان مشهور سینمای ایران است که با طعنه ای این پخش تیزرها را مرتبط دانسته بود به اکران های خارجی “استراحت مطلق” که احتمالا در کشورهایی مانند انگلیس یا مالزی صورت خواهد گرفت؛ یعنی کشورهایی که دفاتر اصلی این شبکه در آنها قرار دارد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : سینما ژورنال