پشت پرده یک جلسه مرموز که سریال "درحاشیه" را متوقف کرد
ماجرای سكوت ناگهانی صنف پزشكان معترض به سریال «در‌حاشیه» مهران مدیری و بعد از آن هم خبر قطع ناگهانی این سریال 90 قسمتی از تلویزیون، همه و همه از بركات این جلسه مرموز و مشترك غیر علنی میان مسئولان صدا و سیما و مقامات وزارت بهداشت و صنف پزشكان پشت درهای بسته بوده است.

در حالی که فصل اول سریال مهران مدیری با دستگیری پزشکان بیمارستان «حاشیه» به پایان رسیده، حرف و حدیث‌ها در مورد آخرین ساخته مهران مدیری همچنان ادامه دارد.

 مدیران سازمان صدا و سیما در هفته پایانی پخش این سریال کوشیدند تا نشان دهند که توقف پخش آن ربطی به اعتراض پزشکان ندارد و تولید «در حاشیه» در سه فصل یک برنامه از پیش اندیشیده بوده است.

با این حال وقتی صحبت به ادامه داستان می‌رسید، مدیر شبکه سه هم می‌گفت که ادامه این داستان در فضایی غیر از فضای بیمارستان ادامه خواهد یافت.

او حتی به این نکته هم اشاره کرد که ترجیح می دهد از بین سناریوهای موجود، سناریویی ادامه پیدا کند که در آن ماجرا به زندان کشیده می‌شود و در زندان ادامه می‌یابد. چند شب پس از انتشار این گفت و گو وقتی پزشکان بیمارستان « حاشیه» در آخرین قسمت فصل نخست، دستگیر شدند، این احتمال تقویت شد که فصل دوم سریال در زندان سپری شود.

حالا اما روزنامه جوان خبری را منتشر کرده که از برگزاری یك جلسه مشترك غیر علنی میان مسئولان صدا و سیما و مقامات وزارت بهداشت و صنف پزشكان در هفته‌های گذشته حکایت دارد.

این روزنامه نوشته: «ماجرای سكوت ناگهانی صنف پزشكان معترض به سریال «در‌حاشیه» مهران مدیری و بعد از آن هم خبر قطع ناگهانی این سریال 90 قسمتی از تلویزیون، همه و همه از بركات این جلسه مرموز پشت درهای بسته بوده است.»

پس از پایان جلسه طبق نوشته خبرنگار جوان، این نمایندگان سازمان نظام پزشكی كشور بوده‌اند که با چهره راضی از پشت درهای بسته بیرون آمده‌اند.

جوان نوشته:«نكته جالب توجه اینجا است كه بعد از تلاش مصرانه جامعه پزشكی در قطع سریال «در‌حاشیه» از تلویزیون و محروم كردن مردم از تماشای سریالی كه طنز محبوبشان را ارائه می‌داد، حالا وزیر بهداشت در اظهارنظری جدید گفته است كه جنبه پزشكان بالا است و برای این قشر شادی مردم مهم است و به آن احترام می‌گذارند. در این روزها اما مردم در حال و هوای دیگری هستند. آنها سیل اعتراض خود را به واكنش عجولانه جامعه پزشكی با جوك‌ها و نكته‌هایی كه در این رابطه در شبكه‌های مجازی رد و بدل می‌شود، نشان می‌دهند.»

حالا باید منتظر ماند و دید که برپایی این جلسه از سوی طرفین موضوع تایید می‌شود یا خیر؟

«در حاشیه» پایان یافته اما ماجراهای آن ادامه دارد، طی روزهای گذشته هنرمندان مختلفی به اظهار نظر درباره این موضوع پرداخته اند و گفته‌اند که حاشیه‌های پیش امده برای پخش سریال مهران مدیری درست نبوده‌است.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
semeorgh.com/culture
منبع : khabaronline.ir