سریال شمعدونی پر از توهین به خانواده ایرانی است!
خیال پزشکان راحت باشد؛ سریال "شمعدونی"به پزشکان کاری ندارد،اما پر از توهین به خانواده ایرانی است.

خیال پزشكان این شب‌ها راحت است؛ بساط «در حاشیه» از تلویزیون برچیده شده و حالا آنها با خیالی آسوده شب‌ها سرشان را روی بالش می‌گذارند. سریال «شمعدونی» جایگزین «در حاشیه» مهران مدیری شده است تا هر شب كلیشه‌هایی مثل جنگ بین خواهر شوهر و عروس، مرد ذلیلی، كمبود شوهر، گستاخی بچه‌ها و بی‌احترامی‌شان به بزرگ‌ترها و بدآموزی‌های دیگری مثل سخن‌چینی و وراجی از طریق یك سریال جدید و جایگزین وارد خانه‌های آنها و سایر مردم شود و فرهنگ خانه و خانواده را به هم بریزد.

واقعاً دیگر جای نگرانی باقی نمانده است؛ فقط برنامه‌های طنز، صنفی را مورد انتقاد قرار ندهد وگرنه هر چیز دیگری را می‌شود تحمل كرد؛ ترویج بی‌احترامی فرزند به پدر و مادر و بزرگ‌ترها را، ترویج سخن‌چینی و دو به هم‌زنی را، ترویج اختلاف دیرینه میان خواهرشوهر و عروس را، وراجی و طعنه‌زدن به دخترهای مجرد سن بالا را و بی‌مسئولیتی و علاف گشتن جوان‌ها را. سریال «شمعدونی»‌ كه جایگزین سریال «در حاشیه» شده است یك خانمان‌برانداز واقعی است برای خانواده‌هایی كه این روزها سعی دارند سطح فرهنگ عمومی خود را یك پله ارتقا دهند و از دنیای كلیشه‌ها و اختلافات دیرینه سالیان دور فاصله بگیرند.

«شمعدونی» اما بدون اینكه بخواهد خانواده‌ها را در این حركت رو به جلو همراهی كند به خیال خودش از این كلیشه‌های آزاردهنده سنتی برای خندان مردم استفاده می‌كند، دریغ از اینكه مشاهده این كمدی‌های سطح پایین بیشتر روی اعصاب و روان بیننده راه می‌رود و آتش به هیزم اختلافات درون خانوادگی آنها می‌ریزد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : روزنامه جوان