یکتا ناصر: در "جاده قدیم" لهجه ای دارم که به کسی برنخورد!
یکتا ناصر گفت: کار با آقای بهرامیان و گروه سازنده مسلما تجربه جدیدی بود و از همکاری با ایشان خیلی خرسندم.

یکتا ناصر متولد ۱۳۵۷در تهران است. او که فعالیت در سینما را با بازی در فیلم "ساقی" شروع کرد، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از سی‌امین جشنواره فیلم فجر برای فیلم "یکی می‌خواد باهات حرف بزنه" است.

به بهانه پخش سریال "جاده قدیم" که از شنبه، دوم خرداد ماه از شبکه یک سیما شروع شده است با او به گفت‌وگو نشستیم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی "جاده قدیم" درباره این سریال گفت: من و همه بازیگران در این مجموعه طنز متفاوتی را تجربه کردیم و فکر می‌کنم هنگام پخش این مجموعه بینندگان هم تایید کنند که این سریال حاوی طنزی متفاوت از سایر سریال‌هاست.

یکتا ناصر افزود: کار با آقای بهرامیان و گروه سازنده مسلما تجربه جدیدی بود و از همکاری با ایشان خیلی خرسندم.

او ادامه داد: داستان این سریال موضوع مهاجرت از نقاط مختلف کشور به پایتخت را روایت می‌کند که کوچ یک تازه عروس و دامادی به نام نعمت و زینت، یکی از لایه‌های پنهان این پدیده اجتماعی و مشکلات پیرامون آن‌را به تصویر کشیده است، بدون اینکه آنها از شرایط اجتماعی و رسم و رسوم زندگی شهری اطلاعی داشته باشند. همین تفاوت عدم آگاهی از آداب زندگی شهری، اتفاقاتی طنز را در سریال "جاده قدیم" رقم می‌زند که برای بینندگان حتما جالب خواهد بود.

بازیگر مجموعه تلویزیونی "دختران حوا" اظهار کرد: جالب است که هیچکدام از بازیگران در این سریال، هیچ حرکت و کار طنز انجام نمی‌دهند بلکه این موقعیت است که طنز را در سریال ایجاد می‌کند. در خیلی از سکانس ها برای ما که بازیگر بودیم شاید موقعیت تراژدی بود، ولی شاید همین صحنه برای بیننده طنز به نظر برسد این هم از ویژگی های سریال جاده قدیم است.

ایفاگر کاراکتر زینت با اشاره به اینکه تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی حدود پنج ماه به طول انجامید تصریح کرد: با توجه به اینکه مدت زیادی از ساخت این سریال گذشته شاید نتوانم بگویم از کدام سکانس بیشتر رضایت دارم ولی در مجموع لحظات زیادی در این سریال بود که از تجربه کردن آن لذت بردم که یکی از آنها فضایی از طنز بود که تاکنون آن را تجربه نکرده بودم و باید اذعان کنم که در سریال جاده قدیم با چالش جدید روبرو شدم و الان خیلی دوست دارم خودم را در قاب تلویزیون ببینم که چگونه در این کار محک خوردم.

یکتا ناصر ادامه داد: بیشتر لوکیشن‌ها در تهران بود و ما کمتر فضای داخلی داشتیم اکثر صحنه‌ها در خارج از خانه و فضاهای پوشیده تصویربرداری شد.

بازیگر فیلم "زندگی جای دیگریست" در پایان درباره اقبال مخاطبان از سریال "جاده قدیم" هم گفت: برای اینکه یک کاری دیده شود عوامل زیادی باید دست به دست هم دهند تا آن کار مورد پسند مخاطب قرار بگیرید از کارگردان گرفته تا طراح صحنه و لباس و گریم و بازی بازیگران. اگر همه عوامل پشت و جلوی دوربین به کار دل بدهند همراه با یک قصه خوب حتما مخاطبان با آن ارتباط خوبی برقرار خواهند کرد. به هر حال امیدوارم هموطنان از تماشای سریال جاده قدیم لذت ببرند.

وی افزود: هیچ چیز این نقش با خود من ارتباط و نزدیکی ندارد و علاوه بر این از لهجه هم برخوردار است. البته این لهجه چندان به فضای خاصی اشاره نمی‌کند. همانطور که می‌دانید از هر لهجه‌ای که در تلویزیون استفاده کنید به یک نفر برمی‌خورد بنابراین در این کار ما سعی کردیم از لهجه‌ای استفاده کنیم که متعلق به فضای خاصی نباشد و کسی ناراحت نشود.

مجموعه تلویزیونی "جاده قدیم" به کارگردانی بهران بهرامیان و تهیه‌کنندگی علی تقی‌پور در 24 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید شده که هر شب به غیر از جمعه ها ساعت ۲۲ از شبکه اول سیما به روی آنتن می‌رود.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir