بازیگر نقش بائو در پایتخت کیست؟
محمدرضا علیمردانی بازیگر نقش "بائو" گفت :من قبلا با آقای سیروس مقدم دیدار داشتم اما در هیچ‌کدام از آثارشان بازی نکرده بودم. با محسن تنابنده هم از دوران کانون حر دوست هستیم.

محمدرضا علیمردانی و ماجرای دوستی با محسن تنابنده

محمدرضا علیمردانی بازیگر سریال «پایتخت» ساخته سیروس مقدم در گفت‌و گویی روایتی از حضور خود در این سریال را ارائه کرد.

پایتخت 4 اولین سریالی نیست که در آن محمدرضا علیمردانی مقابل دوربین رفته است، اما این بار این سریال او را به شهرت خواهد رساند. خیلی بیشتر از وقتی که در سریال مامور بدرقه یا آشتی‌کنان بازی کرد یا بیشتر از وقتی که به جای شخصیت شرک حرف زد یا تیتراژ پایانی سریال انقلاب زیبا را خواند و حتی بیشتر از وقتی که در برنامه ماه عسل ماجرای عجیب زندگی‌اش را تعریف کرد یا حتی بیشتر از زمانی که صداپیشگی نقش شیطان در سریال سقوط یک فرشته را به عهده گرفت و به جای ابلیسی بازی کرد که دیده نمی‌شد.


بازیگر نقش بائوبازیگر نقش بائو

او در این گفت‌و‌گو درباره همکاری با مقدم گفت: «من قبلا یکی دو بار با آقای سیروس مقدم دیدار داشتم اما در هیچ‌کدام از آثارشان بازی نکرده بودم. با محسن تنابنده از دوران کانون حر دوست هستیم. در دانشگاه هم با هم هم دوره بودیم. هادی کاظمی که از دوستان قدیمی من و محسن تنابنده است؛ هنگام پیش‌تولید پایتخت4 ، مرا به محسن یادآوری کرد و گفت از محمدرضا هم می‌توانید استفاده کنید. محسن که متعجب بود چرا این همه وقت مرا فراموش کرده، از من خواست حتما در پایتخت4 بازی کنم و نقش بائو را به عهده بگیرم. خب چه چیزی بهتر از این‌که با دوستان قدیمی در سریال پایتخت که یکی از آثار خوب تلویزیونی است، بازی کنم.»

او همچنین در ادامه به پرسش‌هایی درباره آشنایی‌اش با لهجه مازندرانی صحبت کرد و گفت:

درباره خصوصیات رفتاری و لهجه مازندرانی‌ها شناخت داشتید؟
بله، مادر من مازندرانی است.

اما خودتان هم لهجه مازندرانی دارید.
بعید می‌دانم، چون پدرم اهل سلفچگان است.

راستش این لهجه در انیمیشن‌های حیات وحش و درین درین بیشتر خودش را نشان می‌دهد.
بله. در این کارها به صورت عمدی از لهجه مازندرانی استفاده می‌کنم. در هر دوی این انیمیشن‌ها، راوی را بر اساس شخصیت پدربزرگم، یعنی پدر مادرم تعریف کرده‌ام که اهل تنکابن بود. از این ته لهجه برای ایجاد نمک بیشتر در انیمیشن‌های حیات وحش و درین درین استفاده کرده‌ایم. محسن تنابنده به خاطر این انیمیشن و بازی در سریال مامور بدرقه خیالش راحت بود که من می‌توانم از پس نقش بائو بر آیم و برای همین به هادی گفته بود محمدرضا دهان گرم مازندرانی دارد. در سریال مامور بدرقه با محسن تنابنده کار کرده بودم و آنجا نقش یک مازندرانی را به عهده داشتم.

بائو فامیلی عجیبی نیست؟
بله! نام یک قوم است. یکی از بازیکنان خوب فوتبال ما میثم بائو است که اگر نامش را شنیده بودید تعجب نمی‌کردید. بائو اسم یکی از اقوام مازندرانی است.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : جام جم