ماجرای پایتخت و رد کردن خط قرمزها با یک خواننده لس آنجلسی!
محسن تنابنده بازیگر کاراکتر “نقی معمولی” آهنگ های خواننده های لس آنجلسی را خواند و به نوعی خط قرمزهای صدا و سیما را رد کرد.

وقتی نقی معمولی "عسل بانو" را خواند

فاصله کوتاه میان ضبط و روی آنتن رفتن فصل چهارم سریال “پایتخت” سبب ساز آن شده که کارگردان کار دست بازیگران را برای بداهه پردازی باز بگذارد.

در نتیجه چنین بداهه هایی است که دو بازیگر اصلی کار یعنی محسن تنابنده و احمد مهرانفر هرازگاه می کوشند با واکنش هایی که کاملا در لحظه روی می دهد درام را پیش ببرند.

از جمله این بداهه ها در یکی از قسمت های اخیر این سریال روی داد که محسن تنابنده بازیگر کاراکتر “نقی معمولی” برای کمک به توسعه داستان شروع به آوازخوانی در مدح خاله و همسرش کرد!

او ابتدا قطعه “عسل بانو”ی یکی از خوانندگان قدیمی لوس آنجلسی که سابقه فراوانی در آهنگسازی و تنظیم آهنگ دارد را با کمی تغییر برای خاله اش خواند و سپس قطعه “بی بی گل” از قطعات یکی دیگر از خوانندگان لوس آنجلسی را باز هم با اندکی تغییر در ترانه ای برای همسرش خواند.

البته که تنابنده پیش از این در سریال “شاهگوش” نیز با گریمی شبیه به یک خواننده لوس آنجلسی ظاهر شده بود و قطعاتی از وی را نیز خوانده بود. اما “شاهگوش” برای شبکه خانگی تولید می شد و طبیعی است که خط قرمزهای رسانه ملی را نداشت.

اینکه کلام خوانندگان آن ور آبی در سریالی محصول رسانه ملی پخش می شود مطمئنا بدعتی است که نقی معمولی گذاشته است.

باید دید آیا این بدعت در آینده هم قابل استفاده توسط دیگر کارگردانان تلویزیون خواهد بود یا انحصار آن فقط برای نقی معمولی است؟


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : cinemajournal.ir