احسان علیخانی از صحبت‌های دکتر نبی متحیر شد!
در بیست و سومین برنامه از ماه عسل، احسان علیخانی میزبان دکتر نبی بود . كارآفرینی كه شرط استخدام در شركتش داشتن سوء پیشینه است.

حضور کارآفرین نمونه در برنامه ماه عسل

احسان علیخانی در ابتدای بیست و سومین قسمت از برنامه ماه عسل در ماه مبارک رمضان گفت: من زمانی كه جواب دندان شكن می شنوم و قانع می شوم ،من تصور این حجم استقبال را نمی كردم . او افزود: تا کنون خداروشكر 150 هزار نفر برای حمایت از كودكان طرح محسنین اعلام آمادگی كردند.

علیخانی در ادامه گفت:با رفقا و همسن و سال های خودم هستم و می خواهم به آنها بگویم که ای كسانی كه 50 هزار تومان پول قلیانتان است و یا در حال دور دور كردن هستید ،باید آستین هایتان را بالا بزنید و به این طرح بپیوندید.

حرکتی که فک و دندان احسان علیخانی را از بین برد!

احسان علیخانی در ادامه گفت: تاكنون چهره هایی چون مازیار فلاحی ،پرستو صالحی، حمیدگودرزی، پژمان بازغی، ماه چهره خلیلی، فریبا متخصص، حدیث میرامینی هم برای حمایت از این كودكان اعلام آمادگی كردند.

اما مهمان اصلی این قسمت از ماه عسل دکتر نبی بود. كارآفرینی كه شرط استخدام در شركتش داشتن سوء پیشینه است .

مهمان برنامه با بیان بسیار شیوایی از عشق خود به این كار گفت و از همان ابتدای برنامه مدام رو به دوربین خطاب به مخاطبان نكته های قابل تاملی را بیان می كرد . احسان علیخانی  كه محو صحبت های دکتر نبی شده بود با خنده گفت :این جمله هایتان را برای من پیامك كنید .

راز عجیب مسلمان شدن ''محمد عرب'' مهمان احسان علیخانی

دكتر نبی در ادامه رو به مخاطبان برنامه کرد و گفت: با بخشیدن به خودمان كمك می كنیم نه دیگران ،مردم شما اتفاقی این برنامه را برای دیدن انتخاب نكردید پس كانال تلویزیون را تغییر ندهید .

احسان علیخانی كه از صحبتهای كلیدی مهمان برنامه متحیر شده بود گفت :دكتر عالی بود جان من لطفا سال بعد شما به جای من این برنامه را اجرا كنید.

قصه ی دكتر نبی این گونه بود كه او پس از اتمام تحصیلاتش به استاد خود می  گوید به من یك نكته ای بیاموز كه تاكنون به كسی نیاموختی، استادش به او می گوید : طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود . دکتر نبی بعد از شنیدن این جمله به فكر فرو می رود و سوار تاكسی می شود كه از رادیوی تاكسی این جمله را می شنود : چه سكوتی دنیا را فرا می گرفت اگر هر كس به اندازه عملش صحبت می كرد . او بعد از شنیدن این جمله متحول می شود و تصمیم می گیرد یك كار متفاوت انجام دهد .

عباس برزگر, مهمان شیرین زبان ماه عسل, علیخانی را سر ذوق آورد!

بنابراین  با كمك یك سری افراد كارخانه ای تاسیس می كند و شرط استخدامش را هم داشتن سوء پیشینه می گذارد یعنی افراد متهم ،زندان رفته  و در كل مسئله دار را استخدام می كند.

علیخانی به حالت طنز از مهمان پرسید :اگر من بخواهم در كارخانه شما  استخدام شوم باید سوء پیشینه داشته باشم ؟مهمان گفت: نه شما استثناء هستید  ،چون معروفید . علیخانی هم جمله ی پرمعنایی گفت :همه ی ما مجرم هستیم اما جرم هایمان پنهان است ولی جرم این افراد آشكار است.


مهمانان دیگر ماه عسل دو تن از افرادی بودند که سوء پیشینه داشتند و به همراه همسرانشان در برنامه حضور پیدا کردند. آنها داستان زندگی شان و اینکه چطور مرتکب تخلف شده بودند را توضیح دادند و اظهار ندامت کردند .


احسان علیخانی با یک جمله کوتاه برنامه را تمام کرد و گفت : بیایید به یكدیگر اعتماد كنیم.

روایت اتفاقات فاجعه‌بار چند‌ ثانیه ای در شب گذشته ماه عسل


تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ / فریبا بیات