بالاخره نیما به برنامه خندوانه برگشت!
برنامه خندوانه در شب گذشته ( 6 مرداد ) میزبان مهمانان خاصی بود. اما نکته جالب اینکه بعد از مدتها غیبت، نیما شعبان نژاد در برنامه خندوانه حضور پیدا کرد.

خندوانه با حضور نیما شعبان نژاد

رامبد جوان در ابتدا شادی برنامه را به کسانی تقدیم کرد که با داشتن یک عالمه مشکل هنوز بلدند لبخند بزنند و مثبت فکر کنند، او بعد از 20 ثانیه خنده‌ ای که همراه با حاضران انجام شد، گفت: ما دیدیم که  واقعا وقتی خنده‌ مصنوعی ادامه پیدا کند منجر به خنده‌ های طبیعی می‌شود و این کار بسیار مفید است.

در همین حین نیما شعبان نژاد بعد از مدتی غیبت وارد صحنه خندوانه شد و سوییچ ماشین رامبد که مثلا از او قرض گرفته بود را پس داد و اشاره‌ای به مجموعه عکسی که توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی گرفته بود، کرد و به او گفت منتظر این بسته باشد و آن‌ها را به خود او بدهد چون دوستشان دارد و به طور عمدی آن ها را گرفته است. با ورود نیما به خندوانه روحیه و انرژی خاصی به برنامه منتقل شد.


نیما شعبان نژاد در خندوانهنیما شعبان نژاد در خندوانه


بعد از این صحبت ها و پخش آیتم های مختلف، رامبد جوان عنوان کرد: قصه ها و رنگ ها دست شما هستند، بهشت ترین زندگی را نقاشی کنید و داخلش زندگی کنید. همیشه یک دوست و یار و یک بلد راه برای زندگی آدم لازم است تا به ما نشان دهد که اگر در زندگی زمین خوردیم بلند شویم، حتی گاهی باید شکست بخوریم و این هیچ اشکالی ندارد. رفیقی که وقتی ناراحتیم بگوید ناراحت نباش اگر هم دلت گرفته اصلا مهم نیست..آدمیم دیگر،دل همه می گیرد.

وی سپس از دکتر فرح لطفی کاشانی دعوت کرد که روی سن بیاید، فعالیت خانم کاشانی در حوزه روانشناسی بود. در ابتدا رامبد جوان از همسر این مهمان که قبلا خود او نیز به روی صندلی خندوانه نشسته بود سوالات بامزه ای در خصوص آشپزی و ... پرسید که شوهر خانم کاشانی با لهجه شیرین ترکی به آنها پاسخ داد. کاشانی بعد از سلام و علیک در خصوص این که چه قدر شاد است گفت: خیلی زیاد و عنوان کرد شادی دست خود ما است، اگر تصمیم بگیریم شاد باشیم، می شویم زیرا در هر اتفاقی به هر حال یک چیز مثبت وجود دارد که دست خود ما است به آن توجه کنیم یا نه.


دکتر فرح لطفی کاشانی در خندوانهدکتر فرح لطفی کاشانی در خندوانه

این دکتر افزود:باید تلاش کنیم که از هر چیزی نکته ی مثبت آن را ببینیم و در حال زندگی کنیم چرا که حتی توانایی این را داریم که از بوی یک صابون نیز لذت ببریم،پس منابع لذت زیادی وجود داردکه ما نمی بینیمشان وباید برای دیدن آن ها تمرین کنیم و بخواهیم.

در میان برنامه میکروفون را بین حاضران بردند تا سوال های خود را بپرسند و سوال جواب هایی در خصوص تبعیض والدین بین بچه ها ،کمبود شادی که یکی از دلایلش از بین رفتن حمایت اجتماعی است و سوالاتی از این دست مطرح شد.

کاشانی در پایان گفتگو به تاثیری که خنده مصنوعی روی شرایط از لحاظ زیستی و رفتاری می گذارد ،اشاره کردو بعد از رفت و آمدی کوتاه نیما دوباره وارد صحنه شد و سپس علی مسعودی معروف به مشهدی وارد شد و از اشتباهاتی که مردم در شناختن و نام بردن افراد معروف می کنند خاطره ای را تعریف کرد و گفت :طی این اشتباهات این بار یکی جلو آمد و با صدای بلند گفت:جناب خان عاشق صدا و ژیانت هستم.من هم با تعجب فقط از او پرسیدم به نظرت کجای من بنفش و شبیه او است؟ که این خاطره او خنده حاضرین را به دنبال داشت.


وی در ادامه خاطراتی از سربازی و شوخی های پادگانی اش تعریف کرد و با جوان سوگند نامه ای که برای آب نوشته بودند را تکرار کرد،این سوگند به شرح زیر است:

من در پیشگاه خداوند متعال سوگند یاد می کنم که در مصرف آب، این نعمت الهی صرفه جو و آینده نگر باشم.

سوگند یاد می کنم که به عنوان آب بان ، آب را درست مصرف کنم و خانواده،دوستان و همکارانم را به بهینه سازی مصرف آب تشویق کنم.

سوگند یاد می کنم در هر فرصت و موقعیت درست مصرف کردن آب را ترویج نمایم و سوگند یاد می کنم که در هر شکل و جایگاهی برای حفظ منابع و ذخایر آب کوشا باشم تانسل های بعدی هم آب مطمئن داشته باشند.

این قسمت ازبرنامه خندوانه در روز سه شنبه 6 مرداد ماه به کار خود پایان داد.


تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ / فریبا بیات