اولین مسابقه خنداننده برتر در خندوانه!
برنامه خندوانه ( 5شنبه 5 شهریور ) با اجرای رامبد جوان برگزار شد. شادی این برنامه به همه کسانی که در هر لباس و شغلی که هستند متعهدانه آنچه را که بر عهده‌ شان است را انجام می‌دهند، تقدیم شد. 

برنامه خنداونه

ابتدا رامبد جوان از اولین گروه کمدین‌ ها یعنی امیر کربلایی‌ زاده و علیرضا مسعودی معروف به علی مشهدی دعوت کرد تا خود را برای این مسابقه  آماده کنند. علی مسعودی گفت: من باورم نمی شود، من همیشه اول دعوا را شروع می‌ کردم و حالا قرار است که مسابقه را شروع کنم!

امیر کربلایی‌ زاده کار خودش را با کلی انرژی و سلام به همه خانواده‌ها و مردم ایران شروع کرد و اول از همه به سراغ موضوع اصلی برنامه خنده و خنداندن رفت.

کربلایی‌ زاده گفت: دقت کردین که هر کس یک جور می‌ خنده ، بعضی ها وقتی می‌ خندند انگار دارند چیزی را اره می‌ کنند، بعضی ها انگار دارن چیزی را الک می‌کنند ، خنده بعضی ها تصویر دارد و صدا ندارد و ...

کربلایی‌زاده این‌ ها را به شیوه طنزآمیز خودش اجرا کرد. اما در نهایت گفت: مهم نیست هرکس چه طور می‌خندد، مهم این است که این فعل "خندیدن" اتفاق می‌ افتد و این بهترین اتفاق است.

او برای اجرای استندآپ کمدی خود ماجراهایی را از نحوه خاص لباس‌پوشیدن، فرم خاص صورت هنگام انجام کارهای ظریف بین آقایان و خانم‌ ها، حالات عصبانیت افراد در موقع خرابی و درست کار نکردن اشیایی که با آن ها سر و کار دارند مثل اتومبیل، موتورسیکلت و همچنین از عادات نادرست استحمام و هدررفتن آب تعریف کرد.

کربلایی‌زاده در پایان زمان کمدی ایستاده خود از خوشحالی‌ اش برای حضور در جمع کمدین‌ها گفت و تاکید کرد که برای او خود این حضور تا این لحظه ارزشمند بوده و حتی اگر به مرحله بعد هم صعود نکند، باز چیزی را از دست نداده.

علی مسعودی در این استندآپ کمدی ، ماجرا و پرونده سربازی خودش را بست. اما علیرضا مسعودی ماجرای آبگوشت با طعم جوراب. جریان افتادن جورابش در قابلمه آبگوشت در روزهای سربازی. جورابی که به گفته خودش هشت ماه بود نشسته بود. ماجرایی که با وجود تلاش علی مسعودی برای پنهان کردن آن از سایر دوستانش و پرت‌کردن جوراب زیر تخت، در نهایت لو رفت.

علی مشهدی در سه دقیقه پایانی به قول خودش «وایسا بخند»، ژیان پدرش را هم روشن کرد و گفت: خیلی خوشحالم که پدرم در آخرین لحظات زندگی‌اش به من گفت: «از تو راضیم. درسته که دکتر نشدی، اما همین که مردم را می‌خندونی و باعث شادی آن‌ها هستی به نظرم بهترین دکتر دنیایی».

پایان‌بخش اولین «خنداننده برتر خندوانه»، خوانش دسته‌جمعی شعر «ایران، ایران، ایران» بود که با همراهی دوباره مسعودی و کربلایی‌زاده همراه شد.



تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ / فریبا بیات