سورپرایز جالب شقایق دهقان در خندوانه +شوخی با دکتر ظریف!
برنامه شب گذشته خندوانه ( جمعه 13 شهریور ) به مسابقه کمدین های برنامه یعنی شقایق دهقان و رضا شفیعی جم اختصاص داشت .

مسابقه استندآپ کمدی در خندوانه

در ابتدای برنامه رامبد جوان شادی این قسمت را به همه کسانی که حداقل یک وعده غذایی را دور هم و سر یک سفره غذا می خورند تقدیم کرد.سپس شقایق دهقان و رضا شفیعی جم وارد صحنه شدند و طی قرعه کشی ، رضا شفیعی جم به عنوان نفر اول شروع  به اجرای استندآپ کمدی خود کرد.


عکس شقایق دهقان، رامبد جوان و رضا شفیعی جمعکس شقایق دهقان، رامبد جوان و رضا شفیعی جم

رضا شفیعی جم همراه با یک تخته وایت برد که نقاشی های نامفهومی روی آن کشیده شده بود وارد صحنه شد به علاوه یک کلاه و تعدادی کاغذ . او خاطراتی را از دوران دانشجویی اش که برای تامین مخارج زندگی مجبور به تدریس خصوصی نقاشی می شده است تعریف کرد و گفت : من به دو پسر نقاشی یاد می دادم که یکی از آنها هیچ استعدادی در نقاشی نداشت و مدام اشکالی که بر روی این تخته می بینید را تصویر می کرد . او از لج بازی های آن پسر بچه سر به هوا و شیطنت های او هنگام تدریس خاطرات جالبی را بیان کرد اما در دقایق آخر از زمان باقی مانده بخش خود شروع کرد به تعریف خاطرات پسر بچه ی دوم که مدام آب بینی اش آویزان بود ، اما زمانش به اتمام رسید و صحبتش نیمه تمام ماند و همین امر او را ناراحت کرد.


رضا شفیعی جم و شقایق دهقان در پشت صحنهرضا شفیعی جم و شقایق دهقان در پشت صحنه

بعد از رفتن او و پخش آیتمی از پشت صحنه حضور شقایق دهقان در خندوانه ، او وارد صحنه شد. شقایق دهقان با سناریوی از پیش تعیین شده که حاصل قلم مهراب قاسمخانی (همسرش) بود به برنامه‌ خندوانه آمد، اما رامبد جوان هم از این داستان خبر نداشت و تعجب کرد.

شقایق دهقان گفت: من در خودم روحیه رقابت را نمی بینم و می خواهم همین جا از مسابقه انصراف دهم. که این صحبت تعجب تماشاگران و رضا شفیعی جم را در بر داشت! او گفت که من از کسی خواهش کردم که به جای من در این مسابقه شرکت کند ، سپس صحنه یک دور کامل چرخید و اما این بار دیگر شقایق دهقان روبروی رامبد جوان و تماشاگران نبود، او جایش را به پرستو شیرزاد شخصیت سریال "ساختمان پزشکان" داده بود تا با همان دنیای ذهنی، گویش و رفتار، استند آپ کمدی اجرا کند.


عکس رضا شفیعی جم و شقایق دهقان در خندوانهعکس رضا شفیعی جم و شقایق دهقان در خندوانه

ایده جذاب او تشویق تماشاگران را به دنبال داشت. او در غالب منشی دفتر دکتر افشار از مشکلات منشی ها انتقاد کرد و لحظات شادی را رقم زد.اما نکته جالب این بود که او با دکتر ظریف نیز شوخی کرد و به گفت وگوی ظریف و موگرینی در مذاکرات 5+3 اشاره کرد و شوخی های جالبی را با کلماتی از قبیل شیر ، دوش و جوش که هرکدام معانی مختلفی دارند، کرد و سردرگرمی خانم موگرینی از این معانی را به طرز جالبی بیان کرد. و در آخر هم همچنان با همان غالب خانم شیرزاد به نقل از ظریف خطاب به موگرینی گفت هیچوقت یک ایرانی را تهدید نکنید که این صحبت او با تشویق تماشگران برنامه خندوانه رو به رو شد.

در بخش بعدی نیز تندیس بهترین خنده هفته هم به امیرحسین صدیق تعلق گرفت.

این قسمت از مسابقه "خنداننده برتر" نیز بعد از رفتن این دو کمدین و همچنان بدون حضور جناب خان و نیما شعبان نژاد به پایان رسید.


تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ / فریبا بیات