سلفی مهران غفوریان با آنجلینا جولی و همسرش +ماجرای عاشق شدن سجاد افشاریان
شب گذشته (چهارشنبه 1 مهر ) برنامه خندوانه با اجرای رامبد جوان و با مسابقه دو کمدین محبوب ، مهرانغفوریان و سجاد افشاریان آغاز شد.

استندآپ کمدی غفوریان و افشاریان

در ابتدای برنامه ، رامبد جوان ، ضمن یادآوری رقابت سخت بین سجاد افشاریان و مهران غفوریان با تبریک عید قربان، شادی برنامه را به همه حاجی‌ های دنیا تقدیم کرد. سپس پشت صحنه‌ آماده شدن کمدین‌ های این قسمت پخش شد و با قرعه کشی انجام شده، افشاریان کار خود را به عنوان نفر اول شروع کرد.

سجاد افشاریان ابتدا خود را به نام 021 معرفی کرد و علت آن را اینطور عنوان کرد: ما چهار تا بچه‌ ایم، جمال، کمال، من و آبتینِ عمو، که هر کدام از ما به شهری رفتیم و مادرم برای تماس با ما از آن روستای دور افتاده مجبور بود تماس‌ های متعددی با اپراتور مرکز شهر بگیرد، تا اینکه به خاطر کهولت سن بعد از مدتی جمال را با کد 071شیراز، کمال با کد 054 سیستان و من که با زحمت به تهران آمده بودم را 021 صدا می کرد.



سجاد افشاریان، رامبد جوان و مهران غفوریان

سجاد افشاریان، رامبد جوان و مهران غفوریان

این نویسنده در ادامه از تواناییش در رد شدن از دیوا‌رها گفت و اینکه با این توانایی چه کارهایی که انجام نداده، مثل بازی در تیزر‌ها و عاشق شدنش هنگام رد شدن از دیوار تئاتر شهر که مقابل دختری درآمد و دلباخته شد، کسی که الان بازیگر معروفی است ولی اسم او را نگفت.

در ادامه هم از ابرازعلاقه‌اش به این معشوقه و زندانی شدنش تعریف کرد و افزود: بعد از این اتفاقات به سراغ پخش اشعارم در فضای مجازی رفتم و با اتفاقات جالبی رو به‌ رو شدم، مثلا یکی کامنت می‌ گذاشت چشم‌ هات مثل مثلث .

او درباره وقتی ورزشکار بود نوشت: وقتی چشمان تو حمله می‌ کنند دفاع در یک سوم میانی است، من گل می‌ زنم تو بگو آفساید! بعدهم می‌ پرسد استاد چه طور بود؟ و من واقعا حرفی نداشتم جز اینکه پیجتو ببند و برو دنبال ورزش و او رفت و اتفاقا فوتبالیستی معروف شد که اسمش را نمی‌ گویم، البته خودم هم پیجم را بستم چون دیدم یک روز، عزیزی پست گذاشته خورشید بالا آمده از سر صبح، دلم درد می کند‌! و همین... شش هفت هزار تا لایک خورد، من با دیدن این اتفاق دچار بحران فلسفی و اجتماعی شدم، که او با این متن مثل من لایک می‌ خورد برای همین من بیرون رفتم.


کاریکاتور مهران غفوریان و سجاد افشاریانکاریکاتور مهران غفوریان و سجاد افشاریان

وی سپس تواناییش را در عرصه شعبده بازی به نمایش گذاشت و در بخشی از اجرایش به ناگاه از زخم‌ های گذشته‌ ای که هرکسی در زندگیش دارد گفت و متنی نامه گونه برای مادرش خواند، بعد هم با خنده‌ ای گروهی سن را ترک کرد. اجرای سجاد افشاریان در نوع خود ، مدل جدیدی از استندآپ را نشان داد که کمتر با آن آشنایی داریم . او در آخر اجرای خود ،مردم را با جملاتی زیبا احساساتی کرد و با تشویق حضار از صحنه خارج شد.


اما مهران غفوریان پس از ورودش بلافاصله خاطره‌ ای از خارج رفتنش و تلاش وی برای وارد شدن به سینمایی که بردپیت و آنجلینا جولی در آن برای رونمایی از فیلمشان حضور داشتند، گفت.

غفوریان در این خاطره صف طولانی که سه بار اجبارا به انتهای آن رفت را توصیف کرد و از کت و شلوار پنج میلیون تومانی که مجبور به خرید آن شد، صحبت کرد.


افشاریان و غفوریان

افشاریان و غفوریان

بعد که به داخل سالن رفت از موسیقی که با تمام وجودش آن را حس می‌ کرد یاد کرد و علت آن را نشستن روی باند اعلام کرد که البته باعث اخراجش از سینما شد. وی همچنین خاطره‌ ای از عکسی سلفی که می‌ خواست با آنجلینا جولی و برد پیت بگیرد هم تعریف کرد. سپس این قسمت از برنامه نیز به پایان رسید. باید منتظر ماند و دید کدام یک از این کمدین ها به مرحله بعد صعود خواهند کرد.


تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ / فریبا بیات