مسابقه بخون و ببر در خندوانه برگزار شد
در برنامه شب گذشته خندوانه ( یکشنبه 12 مهر ) مسابقه کتابخوانی بخون و ببر برگزار شد.

مسابقه کتاب خوانی با حضور سه داور

رامبد جوان در ابتدا از علت برگزاری این مسابقه صحبت کرد و گفت: کسی که کتاب نمی‌ خواند به خودش خیانت می‌کند و کسی که شاد نیست هم همینطور است، ما هم در راستای همین موضوع دست به چنین کاری زدیم، چرا که معتقدیم  همه باید کتاب بخوانند و اصلا دست همه باید کتاب باشد، برای همین شادی این برنامه را نیز به همه اهالی این دنیا و شرکت‌ کنندگان در مسابقه بخون و ببر تقدیم می‌ کنیم.

پس از پخش آیتمی مرحله نهایی مسابقه کتاب خوانی با حضور سه داور در این عرصه‌، یعنی جواد محقق، اسماعیل امینی و داود امیریان به گونه‌ ای آغاز شد که به صورت شانسی اسم شرکت‌ کنندگان فینال از بین کارت‌ هایی که رامبد در دست داشت انتخاب می‌شد و بعد از خواندن صفحه‌ ای از یکی از دو کتاب مسابقه، به سوالی در مورد آن جواب می‌داد. سپس جناب خان هم وارد مسابقه شد.

 در قسمتی از خندوانه، اسماعیل امینی اظهار کرد که این مسابقه 100 درصد علمی و عادلانه نیست‌، چرا که انتخاب شرکت‌کنندگان به صورت قرعه‌کشی با توجه به تلاشی که همه آنها داشتند به شانس بر می‌ گردد و در مورد علمی بودن آن هم باید گفت که هر صفحه یک کتاب با دیگری متفاوت است پس شاید برای یکی آسان تر و برای دیگری سخت‌ تر باشد،‌ وی به همین جهت از حاضران خواست تا از دست این نوع برنامه‌ ریزی ناراحت دلگیر نشوند.

همچنین داود امیریان هم گفت: خیلی‌ها دوست داشتند جای شما باشند مثل برادر زاده من و باید دانست که به طور کلی این اتفاق یک نهضت ملی است که امیدواریم ادامه پیدا کند.

جناب خان هم در راستای کتا‌ب جام جهانی در جوادیه از قهرمانان گروه فوتسال بانوان هم یاد کرد و با حسرتی خاص درباره موضوع این کتای از امیریان نویسنده این کتاب پرسید که آیا بالاخره سیاوش به هانیه می رسد یا نه؟ سپس جناب خان هم در مسابقه شرکت کرد و قسمتی از کتاب را به صورت تندخوانی خواند .

 در انتها هم به سه نفر اول جوایزی از 20 ملیون تومان برای اولین نفر، 15 برای نفر دوم و 10 ملیون تومان به نفر سوم داده شد و به حاضران و شرکت کنندگان هم مبلغی به عنوان هدیه ارائه گردید.


تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ / فریبا بیات