رامبد جوان همرنگ مهمانان جنوبی اش شد!
شب گذشته ( چهارشنبه 15 مهر ) برنامه خندوانه در حالی آغاز شد که رامبد جوان شادی این قسمت را به اهالی استان سیستان و بلوچستان که مهمان شان نیز بودند تقدیم کرد.

مردم سیستان و بلوچستان در خندوانه

رامبد جوان گفت: هیچ کس نمی‌ تواند با تفرقه انداختن رابطه بین ما و اهل تسنن را خراب کند، چرا که اسلام دین همه ماست. او در ادامه از برابری زن و مرد و الزام باهم بودن آنها در همه جای دنیا گفت. سپس از حمیرا ریگی‌ (فرماندار شهرستان قصرقند) دعوت کرد تا به روی سن بیاید.

در آغاز گفتگو جوان از او خواست تا با چشمان بسته ، تماشاگران را به فضایی در سیستان و بلوچستان ببرد. و بعد از غذاهای این منطقه گفت: بزقورمه و بریانی از غذاهای این منطقه هستند که آن قدر درباره آنها صحبت شد که جوان اعلام کرد خندوانه به برنامه آشپزی تبدیل شده است!

مهمان برنامه ، استان سیستان و بلوچستان را ایران کوچک نامید و حس وطن‌ دوستی قوی را از ویژگی‌ های مردم این استان دانست. علاوه بر این فصل تابستان را برای سفر به این محل پیشنهاد کرد.

بعد از رفتن او، مهمان دیگری به نام حسین رئیسی که بازنشسته جهاد کشاورزی و از جانبازان سیستان بود وارد صحنه شد و در بخشی از گفتگو اسم باستانی و تاریخی بلوچستان را که "موکورال" بود ، یادآوری کرد.

رامبد جوان هم پس از این از همه حاضران که 31 ساعت در راه بودند و با حضورشان فضایی بی‌ سابقه را در خندوانه ساختند، تشکر کرد و بعد از آن جناب‌ خان وارد شد و با دیدن لباس هماهنگ مهمانان پرسید: یعنی همه اینها یک نفرند؟ او برای لحظاتی رامبد جوان را هم گم کرد.

در ادامه جناب‌خان بحثی را مطرح کرد که سرانجام به موضوع زیرمیزی و رشوه رسید، اتفاقی که او از وجود آن بی‌ خبر بوده است. در همین حین سردار آزمون به او زنگ زد و جناب‌ خان در جواب عنوان کرد که او را بین تیاگو سیلوا و داوید لوییز گذاشته است.

این قسمت از برنامه خندوانه هم با حضور اهالی سیستان و بلوچستان به پایان رسید.


تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ / فریبا بیات