ادعایی عجیب و شاید واقعی درباره سازندگان سریال معمای شاه!
براساس گزارشی 6 دلیل برای ورشکستگی تلویزیون مطرح شده است که یکی از دلایل اصلی آن تولید سریال معمای شاه می باشد که با انتقادات زیادی همراه شده است.

سریال معمای شاه عامل ورشکستگی تلویزیون

سریال تاریخی 'معمای شاه' تقریبا از همان هفته ابتدایی نمایش اش مواجه شد با انتقادات مختلفی که از گافهای تاریخی تا ساختار روایی و تکنیکی را دربرمی گرفت.
این انتقادات همچنان ادامه دارد و در سوی مقابل روابط عمومی این سریال نیز سعی می کند پرتوان(!) پاسخگوی انتقادات باشد.
تازه ترین انتقاد طرح شده علیه 'معمای شاه' در روزنامه 'هفت صبح' آمده است آن هم در قالب گزارشی با عنوان 'راز ورشکستگی بزرگ تلویزیون'.

این رسانه در این گزارش شش دلیل ورشکستگی تلویزیون را ارائه کرده و یکی از این دلایل را سریال 'معمای شاه' دانسته است.

چرا سریال را براساس توالی تاریخی ضبط نکرده اند؟

در تحلیل این دلیل, ادعای پرسش برانگیزی طرح شده است با این مضمون که دست اندرکاران تولید سریال آن را براساس توالی تاریخی ضبط نکرده اند تا امکان فازبندی آن برای پخش و مثلا جلوگیری از تولید فاز دوم به دلیل کیفیت پایین فاز اول فراهم باشد. (درواقع فیلمبرداری به گونه صورت گرفته که هربار بخشی از بازه تاریخی را شامل شود و به این صورت نمی توان سریال را نیمه کاره رها کرد!)
در مطلب این رسانه می خوانیم: شاید شما هم گمان می کنید پرونده 'معمای شاه' بسته شده. نه این طور نیست و هنوز تصویربرداری 'معمای شاه' ادامه دارد و گفته میشود تا یک سال و نیم دیگر ادامه دارد!!

شنیده میشود سازندگان، 'معمای شاه' را براساس ترتیب رویداد تاریخی ضبط نکرده اند تا تلویزیون بتواند آن را فازبندی کند و مثلا بگوید تا سال ۵۰ را پخش می کنیم و بعد ادامه اش را به عنوان فاز بعدی سریال بسازید.
این رسانه افزوده است: این شیوه تصویربرداری الزام کار بوده یا تمهید سازندگان برای به دام انداختن تلویزیون را نمی دانیم. مدیران به این خاطر مقصرند که جسارت تغییر کارگردان یا وارد کردن تیم کمکی برای جمع کردن سریال ندارند. حداقلش این است که برای پایان تولید زمان مشخص کنند.


۲۰ میلیارد یا ۲ برابر این رقم؟؟

این روزنامه در جایی دیگر از مطلب خود درباره بودجه سریال نوشته است: علی لدنی تهیه کننده سریال از رقم ۲۰ میلیاردی بودجه تولید گفته و در اخبار غیررسمی تا دو برابر این مبلغ دیده میشود.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : cinemajournal.ir