پخش سریال مثلث عشقی در شبکه نوجوانان
شبکه تلویزیونی امید که مختص نوجوانان می باشد اقدام به پخش سریال جواهری در قصر یا همان یانگوم کرده است!

پخش یانگوم از شبکه امید

كانال تلويزيونی اميد كه مختص نوجوان تأسيس شده است، مدتی است اقدام به پخش سريال كره‌ای «جواهری در قصر» كرده است؛ سريالی كه داستان مناسب بزرگسالان است.

مجموعه «جواهری در قصر» كه بينندگان تلويزيون آن را با نام كاراكتر اصلی سريال «يانگوم» می شناسند، از جمله محصولات پرشمار تلويزيونی ساخت كشور كره جنوبی است كه به خاطر داستان ساده، مميزی كم و البته قسمت‌هاي زياد و كش‌دار در تأمين برنامه صداوسيما طرفداران زيادی دارد.

البته «جواهری در قصر» به خاطر داستان زنانه‌اش يكی از موفق‌ترين سريال‌های كره‌ای است كه در سال‌های اخير از تلويزيون پخش شده است. بازپخش‌های چندباره «جواهری در قصر» از شبكه‌های مختلف سيما نشانه‌ای از محبوبيت اين سريال و البته اصرار مديران تلويزيونی بر پرداختن به مجموعه‌های تاريخی كره‌ای است.


مثلث عشقی برای نوجوانان

با وجود اين پخش «يانگوم» از شبكه اميد كه قرار است برای گروه سنی نوجوان فعاليت كند، جای تعجب دارد. اين سريال مانند ديگر سريال‌های كره‌ای از تم «مثلث عشقی» بهره می برد كه قاعدتاً برای گروه سنی نوجوان آموزه‌ای اخلاقی در بر ندارد.

گويا دست‌اندركاران كانال اميد، در انتخاب سريال «جواهری در قصر» اصلاً به موضوع تناسب اين سريال با اقتضائات سنی گروه نوجوان توجه نداشته‌اند. هدف از راه‌اندازی كانال‌های مختلف تلويزيونی «پويا»، «نهال» و «اميد» پرداختن به نيازهای هركدام از گروه‌های سنی بيان شده است. رويكرد كانال اميد بر اساس سياست رسانه ملی «گسترش دين، اخلاق، اميد و آگاهی و ترويج سبك زندگی اسلامی ـ ايرانی ميان نوجوانان با تكيه بر فعاليت‌ها و برنامه‌های حرفه‌ای پيشرفته و عميق رسانه‌ای» تعريف شده است.

پخش مجموعه تلويزيونی «جواهری در قصر» قطعاً نه با گسترش دين و نه ترويج سبك زندگی اسلامي – ايرانی همخوانی ندارد، حتی برای الگوسازی نيز شخصيت خيالی «يانگوم» در مقابل بزرگانی كه در تاريخ ايران وجود دارند، شانسی برای معرفی به عنوان الگوی مناسب برای نوجوانان ايرانی ندارد! تنها گزينه‌ای كه می توان آن را دليلی برای پخش «جواهری در قصر» از كانال تلويزيونی اميد دانست، دستان خالی شبكه كودك و نوجوان برای تأمين برنامه‌های گروه نوجوان است.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : cinemajournal.ir