استفاده ابزاری وتبلیغاتی از جناب خان و پاسخ سعید سالارزهی به علت این کار
پس از حذف جناب خان از خندوانه تصویر این شخصیت دوست داشتنی بر روی تبلیغات اتوبوس ها دیده شد,اما سعید سالار زهی درباره این اتفاق چه گفت.

چرا جناب خان از آنتن تلویزیون به دیوار اتوبوس چسبید؟

 این روزها دیده می‌شود که از تصویر عروسک «جناب خان» به عنوان عروسک تبلیغاتی یک شرکت تجاری روی برخی اتوبوس‌ها استفاده شده است. در این تبلیغات روی اتوبوس‌هایی که بخشی از آن‌ها به رنگ «جناب‌خان» یعنی بنفش درآمده، یک محصول بهداشتی و شرکت در قرعه‌کشی این محصولات تبلیغ شده است.
سعید سالارزهی پیش از این از دغدغه های فرهنگی‌اش برای این عروسک گفته بود و بعید به نظر می‌رسد بخش بازرگانی این محصول شناخته‌شده تجاری بدون هماهنگی با صاحب امتیاز «جناب‌خان» از این عروسک برای تبلیغات استفاده کرده باشد.

عروسک «جناب خان» را به جرات بعد از عروسک «کلاه قرمزی» می‌توانید پرطرفدارترین عروسک ایران بدانیم. عروسکی که در برنامه‌ی تلویزیونی خندوانه دیده و محبوب شد و خیلی از تماشاگران را پای تلویزیون نشاند. سعید سالارزهی در گفت‌وگوهای اخیرش درباره‌ی نگرانی‌هایش از تکراری شدن این شخصیت محبوب و دغدغه‌های فرهنگی و استفاده‌ی نادرست تبلیغاتی از این محصول گفته بود. باید دید توضیح سالارزهی درباره‌ی نحوه‌ی استفاده از این عروسک چیست؟

با توجه به این موضوع از او می‌پرسیم استفاده از تصویر جناب خان روی اتوبوس‌های شهری کمی با گفته‌های قبلی او متفاوت نیست و ادامه حضور جناب خان در تلویزیون برای او مناسب‌تر از چنین تبلیغاتی نبوده است که در پاسخ  می‌گوید:
«به نظر من همکاری و حمایت چهره‌ها و برندهای محبوب و مشهور در سراسر دنیا با حوزه اقتصاد و صنایع با رعایت برخی نکات می‌تواند اتفاق مثبت و مفیدی برای هر دو طرف باشد و مرسوم هم هست. مثلا درباره چهره‌های ورزشی و سینمایی در تمام دنیا به دیدن چنین اتفاقاتی عادت داریم. در کشور خودمان نیز این تعامل دو جانبه را در برنامه‌های مختلف تلویزیونی و همچنین در سینما، با حضور اسپانسرها می‌بینیم. درواقع می‌خواهم بگویم این ارتباط لزوما یک عمل ضد فرهنگی محسوب نمی‌شود.»

او در ادامه درباره نحوه همکاری جناب خان با این برند داخلی می‌گوید:
«به همین صورت ما نیز یک تفاهم چند جانبه و وسیع با یک برند باکیفت و برتر ایرانی را بررسی کردیم و در نهایت این حمایت و تعامل دو طرفه را پذیرفتیم. برای من این نکته که این تفاهم به نوعی حمایت از تولید ملی هم بوده اهمیت داشته ولی مهم‌تر از‌ آن این مطلب است که به نظرم  این برند به ارتقا سطح کیفی محصولات و جلب رضایت واقعی مردم نیز اهمیت می‌دهد و محصولات با کیفیتی را هم تولید و عرضه کرده است. از طرف دیگر با توجه به تفاهم چند جانبه‌ای که به آن اشاره کردم  قراراست آن‌ها هم ما را در تولید برنامه‌های با کیفیت حمایت کنند.»

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع: icinema.ir/filmnetnews.ir