خواننده پاپی که موسیقی هیچ کدام از همکارانش را گوش نمی دهد!
دیشب برنامه دورهمی با موضوع تاریخ به روی آنتن رفت. مهمان ویژه این برنامه سیامک عباسی خواننده موسیقی پاپ بود.

سیامک عباسی در دورهمی

موضوع برنامه شب گذشته دور همی تاریخ بود و مهران مدیری در ابتدای برنامه از چند نفر از تماشاگران دعوت کرد تا به روی سن بیایند و از آن ها سوالات تاریخی پرسید و سپس خودش به شوخی با برخی از شخصیت های تاریخی پرداخت.در ادامه با انتقاد از شیوه تدریس تاریخ در مدارس به اجرای استندآپ کمدی پرداخت.  او گفت:
ما میدانیم فلان پادشاه چند همسر داشت ولی نمی دانیم دقیقا چکار کرد و که بود. مدیری در ادامه با بیان اینکه حدود یک سوم از مردم کشورمان بازیگر هستند، به حضور هنرورها در سریال‌های تاریخی اشاره کرد و گفت:
وقتی نسل امروز مجموعه‌های تاریخی را نگاه می‌کنند، هیچ رابطه‌ای با ادبیات سنگین فیلم‌نامه برقرار نمی‌کنند و اصلاً متوجه نمی‌شوند. 

کارگردان برنامه دورهمی از سیامک عباسی خواننده پاپ برای حضور در برنامه خود دعوت کرد. 

مهران مدیری در ابتدا از سیامک عباسی پرسید اولین بار است که مصاحبه تصویری می‌کند؟ و او جواب داد:
«تا چند وقت پیش بله اما مدتی قبل مصاحبه‌ای اینترنتی داشتم.»

سیامک عباسی در مورد این که چرا تا چند وقت پیش هیچ عکس و تصویری از او نبود گفت:
«مجوز نداشتم و ترجیح می‌دادم وقتی حضور رسمی ندارم، عکس یا تصویری هم از خودم منتشر نکنم.»

او در مورد دردسرهایی که به واسطه نبودن عکس و تصویر برایش پیش آمد گفت: «خیلی وقت‌ها آدم‌ها به من مسیج می‌دادند که «ممنون که به مهمانی ما آمدی و خواندی!». یک بار یکی را پیگیری کردم و گفتم که من در مهمانی‌ها نمی‌خوانم! باورش نمی‌شد و اصرار داشت که من در مهمانی‌شان بوده‌ام!»

او که اولین کنسرتش را شهریور سال گذشته برگزار کرد به موردی اشاره کرد که کسی با معرفی خودش به اسم سیامک عباسی، نامزد هم کرده بود: «یکی از همه عجیب‌تر بود، کار موسیقی می‌کرد و خودش را به اسم من معرفی کرده بود. با دوستم رفتیم جلوی مغازه‌اش و گفتیم از طرفدارانش هستیم!‌با اعتماد به نفس از کارهایش گفت و فهمیدم نامزد هم کرده است! خودم را که معرفی کردم جا خورد و آخرش حتی گریه کرد. البته نمی‌دانم ماجرای ازدواجش چه شد.»

مدیری در ادامه از او پرسید:
«در تمام ترانه‌هایت غم عاشقانه‌ای هست از کجا می‌آید؟».

عباسی جواب داد:
«سینه سوخته‌ام!»

او در جواب سوال همیشگی مدیری
«عاشق شدی؟»

هم گفت: «خیلی وقت پیش. آن موقع بچه بودم و راستش هر چه سنم بیشتر می‌شود دیدگاه‌ام نسبت به عشق تغییر می‌کند. الان مطمئن نیستم آن حس عشق بوده یا نه.»

مدیری بار دیگر از او پرسید «الان عاشقی؟» و عباسی جواب داد: «هر روز که از خانه بیرون می‌آیم احساس می‌کنم زندگی چقدر خوب است و عشق را در وجود درخت‌ها، کوچه‌ها و کبوتری که پشت کولر گازی‌مان لانه کرده می‌بینم!»

مدیری به شوخی گفت: «به کبوتری که پشت کولر گازی‌تان لانه کرده چه کار دارم؟! الان عاشقی؟» عباسی در نهایت گفت: «نمی‌دانم. خیلی برایم مبهم است.»

او که اولین آلبومش را شهریور سال گذشته با عنوان «خوشبختیت آرزومه» منتشر کرد در مورد نقاط ضعفش هم گفت: «رُکم و همین باعث ایجاد خیلی از سوتفاهم‌ها می‌شود. زود عصبانی می‌شوم و وقتی عصبانی‌ام داد می‌زنم و آستانه تحملم پایین است.»

سیامک عباسی در مورد این که کارهای کدام یک از خوانندگان ایرانی داخل کشور را پیگیری می‌کند گفت: «گوش نمی‌دهم.» مدیری پرسید:
«یعنی به نظرت خوب نیستند؟»

و او جواب داد: «نه! نمی‌گویم خوبند یا بد، جزو سلیقه من نیستند و دوست ندارم گوش بدهم. ممکن است تک آهنگ‌هایی را گوش بدهم ولی این که بخواهم از کسی اسم ببرم و بگویم کارهایش را دوست دارم،‌نه!»

عباسی در پایان، پیش از اجرای آخرین قطعه خود با عنوان «عشق دورم»، اولین ساز خود گیتار و دو کتابی که به قلم او منتشر شده است را به موزه دورهمی اهدا کرد. 

 

تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
اختصاصی سیمرغ