سریال های ماه رمضان امسال تعیین شدند!
قائم مقام سیمافیلم سه سریال «نفس»، «سر دلبران» و «دیباجی» را به عنوان گزینه‌های اصلی سریال‌های رمضان ۹۶ معرفی کرد .

کنداکتور فشرده سیما در ماه رمضان...

سید علی حمیدی با بیان اینکه سریال‌های مناسبتی ممکن است تا لحظه آخر دستخوش تغییراتی شوند، اظهار کرد:
در حال حاضر برای ماه مبارک رمضان سریال «نفس» برای شبکه سه سیما، سریال «سر دلبران» برای شبکه دو سیما و سریال «دیباجی» برای برای شبکه یک در نظر گرفته شده‌اند. از نظر ما این سه گزینه قطعی است، اما باز هم شرایط بسیار تاثیرگذاراست؛ همان‌طور که می‌دانید امسال اذان مغرب ساعت ۱۰ دقیقه به ۹ شب است و به همین خاطر هم کنداکتور شبکه‌ها بسیار فشرده خواهد بود؛ البته این تصمیمات بر عهده معاونت سیما است که ان‌شاءالله بعد از ایام انتخابات به این موضوع پرداخته می‌شود.

او همچنین درباره پروژه‌های الف ویژه سیما فیلم، اظهار کرد:
با آمدن آقای میرباقری (معاون سیما) فعالیت کلیه پروژه‌ها که شامل الف ویژه هم می‌شود، آغاز شد. در دوره قبلی مدیریت آقای میرباقری در سیما نیز پروژه‌های الف ویژه سیما به شکل جدی فعال شده بود. سازمان صداوسیما با توجه به محدودیت‌هایی همانند شرایط مالی که داشت، این پروژه‌های الف ویژه را رها کرده بود و در واقع فقط پروژه‌های «معمای شاه» و «سرزمین کهن» فعال بودند؛ اما در حال حاضر چندین پروژه در مرحله پیش تولید و نگارش فیلمنامه قرار دارند. به عنوان مثال پروژه «حضرت موسی» در حال حاضر در مرحله مقدمات پیش برآرود قرار دارد.

قائم مقام سیما فیلم با بیان اینکه فراهم‌سازی مقدمات پروژه‌های الف‌ویژه زمان می‌برد، افزود:
پروژه «سلمان» آقای میرباقری هم از دیگر پروژه‌های الف‌ویژه است که در حال حاضر با تیم تولید جدید در مرحله بازنگری فیلمنامه هستند. البتع هنوز زمان قطعی کلید خوردن هیچ کدام از این پروژه‌ها مشخص نشده است. در حال حاضر سیما فیلم حدود ۱۲ پروژه قطعی الف ویژه دارد که فعلا در حال برنامه‌ریزی برای آنها هستیم. تعدای از این پروژه‌ها مشترک با سازمان اوج و تعدادی از آنها نیز درباره دفاع مقدس است.

حمیدی با اشاره به پروژه‌های نمایشی غیر الف ویژه سیما، بیان کرد:
در دوره جدید شرایط این پروژه‌ها نیز بهتر شده است. ما الان حدود ۱۱۰ پروژه مصوب شده داریم و در واقع با همان بودجه سابق تلاش می‌کنیم که به صورت منضبط فعالیت کنیم. باید تلاش کنیم که این نظم در پروژه‌های الف ویژه سیما نیز به وجود بیاید.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir