رفتار سواستفاده گرانه رامبد جوان در خنداننده شو+ واکنش تند مردم
برنامه خندوانه در سری جدید خود اقدام به برگزاری مسابقه "خنداننده شو" کرده است تا از میان مردم و با رای مردم، خنداننده برتر را انتخاب کند.

بی عدالتی رامبد جوان در خنداننده شو

در مرحله نهایی این مسابقه که در حال پخش است، 16 نفر حضور دارند که با یکدیگر به رقابت می پردازند و مردم نیز به برترین ها رای می دهند. اما نکته قابل تامل درباره برنامه شب گذشته، نوع رفتار رامبد جوان در هنگام رای گیری بود که با واکنش های بسیار تندی در فضای مجازی مواجه شده است. ماجرا از جایی آغاز شد که از 16 نفر، 10 نفر با رای مردم به مرحله بعد راه یافته بودند و حالا قرار بود از میان 4 نفری که کمترین رای را بدست آورده اند، مجددا فرصتی داده شود تا یک اجرا داشته باشند و تماشاگران داخل استودیو به آنها رای بدهند.

از این 4 نفر، 2 نفر از گروه رامبد جوان و 2 نفر از گروه اشکان خطیبی بودند که استندآپ های خود را اجرا کردند و به طور محسوسی اجراهای افراد گروه اشکان خطیبی بهتر بود. نکته قابل تامل اما آنکه در این میان رامبد جوان رو به تماشاگران کرد و گفت چون از گروه های دیگر (شقایق دهقان و حسن معجونی) 3 نفر به دور بعدی راه یافته اند، پس تماشاگران یکی از افراد گروه او و یکی از گروه اشکان خطیبی را انتخاب کنند. نتیجه رای گیری هم طبعا همان بود که رامبد خواسته بود.

اتفاقی که با اعتراض تند شرکت کننده حذف شده از گروه اشکان خطیبی، مواجه شد. بابک رفاهی که اجرای بهتری داشت در اعتراض خطاب به رامبد جوان گفت:
که این کار شما مصداق بی عدالتی بود. فارغ از اینکه شما در اینستاگرامتان که 5 میلیون فالوور دارد، برای تیم خود تبلیغ می کنید، حالا هم با عدالتی زمینه حذف من را فراهم کردید. در حالی که هر کسی که بهتر است باید به مرحله بعد راه پیدا کند.

بعد از اتمام برنامه، اشکان خطیبی با انتشار پستی در اینستاگرامش، به حمایت از بابک رفاهی پرداخت. و کاربران با کامنت های بعضا تندی در زیر پست های خطیبی و رامبد جوان، به انتقاد از رفتار جوان پرداختند و او را به بی عدالتی و حق خوری متهم کردند.

حمایت اشکان خطیبی از بابک رفاهی

حمایت اشکان خطیبی از بابک رفاهی

این اظهارنظرها تا جایی پیش رفت که رامبد جوان مجبور شد کامنت های اینستاگرامش را ببندد. از سوی دیگر، بابک رفاهی شرکت کننده حذف شده نیز با انتشار عکس معروفی از بابک سلیمی ( که در المپیک حقش خورده شده بود) نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد.

اینستاگرام بابک رفاهی

اینستاگرام بابک رفاهی

این وسط معلوم نیست که سرنوشت جوان حذف شده که پس از صحبت رامبد جوان حذف شد، چه خواهد بود. شرکت کننده‌ای که به زعم خود رامبد جوان در انتهای برنامه، اجرای بهتری داشت. ضمن این که این پرسش مطرح است که چرا تماشاگران، به جای تایید استعداد برتر، خود را مسئول اجرای خواسته مجری برنامه می‌دانند.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: caffecinema.com