توضیحات فرزاد جمشیدی درباره خبر ممنوع التصویری و محرومیت قضایی اش
بنا به درخواست آقای علی‌عسکری رئیس رسانه ملی پس از ۵ سال بار دیگر به تلویزیون بازمی‌گردم.

گفت و گو با فرزاد جمشیدی

فرزاد جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ، درباره صحت حضور مجدد وی پس از 5 سال در آنتن تلویزیون، گفت:
آقای علی‌عسکری رئیس سازمان صداوسیما در ماه رمضان ضیافت افطاری را برگزار کردند که تمام مجریان و برنامه‌سازان صداوسیما در آن مراسم حضور داشتند؛ بعضاً افرادی در آن مراسم حضور داشتند که از سازمان دلخور بودند، اما در این مراسم بار دیگر از آنها دلجویی شد، از جمله خود بنده که دوباره دعوت به همکاری شدم. اما تعدادی از دوستان از این فرصت استفاده نکردند و حرف‌هایی را زدند که مناسب آن مراسم نبود؛ البته آقای علی‌عسکری بزرگواری کردند و به این افراد چیزی نگفتند.

او درباره ممنوع التصویری خود توضیح داد:
من به هیچ عنوان در سازمان صداوسیما ممنوع التصویر نبودم؛ بلکه خطاب به سازمان نامه نوشتم و دلخور بودم. از سال گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر درخواست سازمان صداوسیما برای حضور دوباره‌ام در تلویزیون به گوش می‌رسید؛ اما رسماً در نوروز 96 از من دعوت به همکاری شد ولی آقای علی‌عسکری تشخیص دادند که من در برنامه‌هایی که مردم بیشتر می‌شناسندم حضور پیدا کنم. من دلخور بودم از کارهایی که در سازمان صداوسیما صورت گرفته، به‌خصوص از برخی مدیران میانی سازمان که در حال حاضر بسیاری از آنها در رسانه ملی نیستند. آن حمایتی که باید در آن سالها از بنده نشد.

او درباره برخورد با رسانه هایی که درباره او اخبار کذب منتشر کرده اند, گفت:
خبرگزاری‌ها، رسانه ملی و روزنامه‌ها همه از یک خانواده هستند. اگر یک خبرگزاری بخواهد فقط به‌خاطر اظهارات فردی، یک مجری تلویزیونی را از مردم جدا کند، کار درستی نیست. من از شما می‌خواهم که به دادسرای فرهنگ و رسانه شعبه 9 بازپرسی مراجعه کنید و ببینید رسانه‌هایی که این خبر را منتشر کرده‌اند متأسفانه در حال حاضر با چه مشکلاتی روبه‌رو هستند. برخی از رسانه‌ها به‌خاطر این قضیه به مشکل خورده‌اند.

جمشیدی درباره برنامه‌هایی که برای اجرا به او پیشنهاد شده است، گفت:
هنوز از هیچ شبکه‌ای به من پیشنهاد نشده است. تنها 24 طرح به من پیشنهاد شده که تعدادی از آن در زمینه تاریخ است، تعدادی دیگر از آن در زمینه فرهنگ و هنر است و تعدادی دیگر از آن در زمینه‌های مذهبی است. من طی این چند سال توانستم فرهنگ‌نامه‌ای را بنویسم که این فرهنگ‌نامه برگرفته از هزار سال تاریخ کشور است.

وی در پاسخ به این سؤال که "آیا این موضوع می‌تواند باب ورودی باشد برای اینکه سال آینده دوباره برنامه «ماه خدا» را در ماه رمضان اجرا کنید؟" تصریح کرد:
من به‌دنبال این بودم که مدیران سازمان صداوسیما خود به این موضوع برسند که خدا را شکر به این موضوع هم رسید‌ه‌اند. نظرسنجی‌ها در این چند ساله نشان داده است که «ماه خدا» به‌وسیله ابتکار مجری باید میزان بالای محتوا را به مخاطبان ارائه کند. چند سال نبودن من این قیاس را به وجود آورد که مخاطبان این برنامه را با شیوه‌ای که در این چند ساله اجرا شد دوست ندارند، البته این موضوع نیز در نظرسنجی‌ها قابل مشاهده است. من این خبر را می‌خواهم به شما بدهم که به‌غیر از بنده، مجریان و برنامه‌سازان دیگری هستند که از سازمان دلخور بوده‌اند و از آنها دلجویی شده و به‌زودی به صداوسیما بازمی‌گردند.

او درباره شایعات اخیر درمورد خودش گفت:
متأسفانه وقتی یک مجری روی آنتن نیست، برخی از مدیران سازمان صداوسیما سوء استفاده می‌کنند. برخی می‌گویند که فلانی مشکل محرومیت قضایی داشته است، برخی دیگر می‌گویند مشکل اطلاعاتی داشته، برخی دیگر پای فراتر می‌گذارند و می‌گویند که مشکل حکومتی با دفتر رهبری داشته است و به این وسیله مجریان را می‌ترسانند، در صورتی که به هیچ عنوان این گونه نیست، سازمان صدا و سیما حراست و بازرسی دارد. این که یک مجری باید روی آنتن باشد یا نباشد یک موضوعی داخلی است که مربوط به حراست سازمان صداوسیما می‌شود، اگر مجری مشکل داشته باشد حراست می‌گوید که نمی‌تواند آن مجری برنامه اجرا کند.

 

بیشتر بدانید : تمام مجری هایی که دیگر بین مردم محبوب نیستند + عکس

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: tasnimnews.com