نام و شعار شبکه چهار سیما تغییر کرد !
رضا پورحسین سرپرست سابق شبکه چهار سیما امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر این شبکه بیان کرد که نام این شبکه از فرهیختگان به دانایی تغییر پیدا کرده است.

فرهیختگان تبدیل به دانایی شد

امروز چهارم دی در مراسمی با قدردانی از تلاش های رضا پورحسین در زمینه سرپرستی شبکه چهار، مسعود معینی به عنوان مدیر این شبکه معرفی شد. در این مراسم مرتضی میرباقری معاون سیما، با اشاره به سوابق مدیریتی پورحسین در رسانه ملی از مساعی وی در اداره این شبکه قدردانی کرد.

معاون سیما، قائم مقام خود را چهره ای عملی، فرهنگی، باتجربه و انقلابی توصیف و بیان کرد:
شبکه چهار سیما ماموریت دارد تا در برنامه های خود از یک سو هم راستا با مسایل مهم بنیادی فکری و نظری باشد و از سوی دیگر باید به فرهنگ حوزه عمومی نیز نیم نگاهی داشته باشد.

میرباقری با اشاره به جامعه مخاطب شبکه دانایی اضافه کرد:
در هر مقطع که برنامه ها در شبکه چهار رونق گرفت استقبال جامعه مخاطب در آن بی نظیر بود.

وی در پایان با اشاره به سوابق علمی و برنامه سازی معینی تاکید کرد:
ورود مدیران جوان و خوش فکر به رسانه این امکان را می دهد تا به عرصه های تازه تری ورود کند. خدا را شکر در جلساتی که با رییس سازمان داشتیم نکات مهمی در زمینه ماموریت ها و برنامه های شبکه چهار مطرح شد و امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد ارتقای کیفی و کمی در برنامه های شبکه چهار باشیم.

رضا پورحسین قائم مقام معاون سیما در این جلسه با ارایه گزارشی از روند فعالیت های شبکه چهار در زمینه تولید محتوای علمی، معرفتی، دینی و فرهنگی گفت:
در دنیای امروز نمی توان علم را در محدوده دانشمندان، اندیشمندان و نخبگان جامعه محصور کرد. با چنین رویکردی نام شبکه چهار سیما از شبکه فرهیختگان به دانایی تغییر پیدا کرد چراکه عصر امروز دوران دانایی است و همگان بر این باورند که علم و دانش باید به میان عموم مردم بازگردد. ورود افکار و آرای مختلف به رسانه بهترین راهکار در ایجاد فضایی چند صدایی است. شبکه دانایی در طول این سالیان تلاش کرده تا با ایجاد فضای گفتگوهای دوقطبی و چندقطبی قدم های مهمی در جهت خروج از تک صدایی ها بردارد.

وی با اشاره به دستاوردهای این شبکه در برنامه های موفق همچون همایش چهره های ماندگار، سال جهانی ریاضیات و… ظرفیت های این شبکه را در عمومی کردن علم و فرهنگ بی نظیر دانست. در پایان این جلسه مسعود معینی با قدردانی از فرصت ایجاد شده خود را فرزند شبکه چهار معرفی کرد و گفت:
این شبکه قابلیت های بسیاری از نظر فرم و محتوا دارد.

وی دانایی و خردورزی را به عنوان شعار جدید شبکه چهار اعلام کرد و گفت:
امیدواریم با تجمیع فکر و علم در کنار توسعه علوم پایه، شاهد تحول و ارتقای علوم انسانی همچون فرهنگ و ادبیات باشیم.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: mehrnews.com