افشاگری رشیدپور از برخی مسائل فرودگاه ها: چرا به مردم نمیگویید؟
رضا رشیدپور امروز در برنامه حالا خورشید مانند همیشه نکات سیاسی و اجتماعی جالبی را مطرح نمود, او همچنین میزبان مهمانی که دارنده لقب دونده تا خدا است بود.

لطفا انتقادات خود را طوری مطرح ننمایید که برنامه تعطیل شود !

رضا رشیدپور در ابتدای برنامه طبق روال همیشگی از مردم درخواست نمود تا پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح نمایند ولی اینبار موضوع را به گونه ای دیگر مطرح نمود, او گفت:
در کامنت ها نظر خود را به راحتی بنویسید و از ما انتقاد کنید اما طوری ننویسید که برنامه به تعطیلی کشیده شود.

او همیچنین به بیان مسائلی در صنعت هواپیمایی پرداخت و گفت:

چندتا نکته در مورد صنعت هواپیمایی و فرودگاه های مان بگویم.فرمودند تحریم, واقعیت این است که در همه حوزه ها آن تحریم های جهانی نیستند که اثرگذارند بلکه تحریم خلاقیت, تحریم مدیریت, تحریم انگیزه در مدیریت, اینا هستند که اثر می گذارند, ما همیشه تاخیر پروازها را می اندازیم گردن ناوگان, می گوییم هواپیما خراب است, قطعه نداریم, ولی هیچ گاه به مردم نمیگوییم که در فرودگاه مهرآباد تهران, هنوز بعد از سال ها نتوانسته ایم باند 29 راست را عملیاتی بنماییم.
هر گاه که صحبتش را مطرح میکنیم, مواخذه می کنند که اقا چرا گفتی؟ چرا سیاه نمایی میکنی ما از شنبه می خواهیم راه بیندازیم.
آن شنبه ی موعود هنوز فرا نرسیده است که باند فرودگاه مهرآباد, دوتایی بشود, خیلی از تاخیرها به خاطر ترافیک هواپیماهایی است که پشت هم چیده می شوند.


چرا این ها را به مردم نمی گوییم؟

چرا نمیگوییم در هیچ کجای جهان, سوخت هواپیما را با کامیون نمی برند, دم در هواپیما, بلکه فرودگاه ها مجهز به سیستم سوخت رسانی زمینی هستند, چرا نمیگوییم همین قضیه هم در تاخیر پروازها موثر هست.چرا نمیگوییم در هیچ کجای جان مسافران را با اتوبوس دم در هواپیما نمی برند, بلکه جت وی هایی وجود دارد که مسافرها راحت از طریق آن کریودور, می روند سوار هواپیما می شوند, چرا نمی گوییم ما از طریق همین فرودگاه مهرآبادمان, این جت وی ها را طوری بازسازی کرده ایم که یک ماشین کوچک به یکی از آن ها خورد و کلا آن جت وی فروریخت.

چرا نمیگوییم که ما حتی پله برقی های فرودگاه مان را نمیتوانیم تعمیر کنیم؟
اصلا چه نیازی است که من از بوئینگ و ایرباس و ... بزنم همین پله برقی ها, همه چیز را گردن تحریم نیندازیم, خیلی از تاخیرها در فرودگاه ها به خاطر همین, مسائل کوچک است.

در کنارش من قدر تلاش های مثبتی را هم که می کنید می دانیم اتفاقات مثبتی را هم که میفتد می بینم. اما چرا مسائل این چنین را برای مردم شفافیت سازی نمی کنید؟

خب بگویید علت اصلی تاخیرها مربوط به فرسودگی ناوگان هاست.

رشیدپور در ادامه ی برنامه میزبان, ابراهیم عطایی بود, مردی که لقب دونده تا خدا را دارد.
ابراهیم عطایی،۳,۳۶۵ روز است نخوابیده و میگوید هیچ حسی به خواب ندارم. او از پس حادثه تلخ غرق شدن در دریا مرگ را تجربه کرده و دوباره به زندگی بازگشته و بعد از آن ترسیده که باز بخوابد.
ابراهیم را "دونده تا خدا" می‌نامند چرا که صاحب چندین رکورد دو استقامت است و ۳۰ ساعت بی وقفه دویده است! روز او ۲۴ ساعته است!
 ابراهیم میگوید سال ۹۱ با دستور مستقیم محمود احمدی نژاد به استخدام شهرداری درآمدم اما پارکبان شدم! من عاشق شدم اما از راه درست.
من هم میتوانستم ابرو بردارم و دنبال هزار کار دیگر بروم اما نرفتم .
بعد از گفتگو با ابراهیم عطایی، اول مارکت حامی مالی برنامه اعلام کرد ابراهیم را در مجموعه خود استخدام میکند و هزینه طرح دویدن او از خلیج فارس تا دریای خزر را نیز تامین میکند.

تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ