چرا مهران مدیری باید نظر همه را درباره خودش عوض کند؟
اکبر نبوی در مقاله ای از انتخاب مهران مدیری به عنوان مجری برنامه هفت دفاع کرد.

چرا انتخاب مهران مدیری به عنوان مجری برنامه هفت کار درستی است؟

-بهروز افخمی برنامه «هفت» را تا سطح یک کار ژورنالیستیی نازل و زرد، فروکاست. به نظر شما با این هفتِ بی‌اعتبار، کسی که به سینما نگاهی جدی، راهبردی و تعالی دهنده دارد، حاضر می‌شد اجرای آن را بپذیرد؟

۲-مدیر شبکه سوم سیما بیش از آنکه به ماهیت و ژرفای فعالیت رسانه‌ای توجه داشته باشد، به جار و جنجال و حاشیه‌ها خرسند است. بنابراین، طبیعی است که افرادی چون مهران مدیری را بیشتر می‌پسندد.

۳- اگر واقعا حضور مهران مدیری بتواند حامی مالی جدی و پر و پیمانی برای «هفت» بیاورد که شبکه  سه نه تنها برای «هفت» هزینه نکند، بلکه از کنار حمایت‌های آن حامی مالی، بخشی از بدهی خود را به برنامه سازان و تهیه‌کنندگان (بویژه حوزه سریال) بپردازد، انتخاب مدیری برای «هفت»، حتی اگر آورده فرهنگی و هنری نداشته باشد، دستکم آورده مالی خواهد داشت و مشکلات اقتصادی تعدادی از طلبکاران شبکه را حل می‌کند.

۴-انتخاب مهران مدیری تناسبی منطقی و معنادار با روندهای کلی جریان رسانه‌ای کشور دارد. اکنون، بیشترِ رسانه‌ها (بویژه) رسانه‌های مجازی، بر سرگرمی و غفلت و حاشیه و خبرسازی و جنجال و سطحی نگری و امواج مخرب فرهنگی و اجتماعی تاکید دارند. در چنین وضعیتی، چرا باید از انتخاب مهران مدیری برای اجرای «هفت» متعجب شویم و به آن ایراد بگیریم؟

۵- از همه اینها که بگذریم، چون سینمای ایران برای من بسیار مهم است، امیدوارم و با همه وجود آرزو می‌کنم که  مهران مدیری با یک اجرای خوب و پسندیده و شایسته، همه را غافلگیر کند و نشان دهد هر آنچه دیگران (از جمله همین یادداشت کوتاه بنده) درباره انتخاب اش گفته و یا نوشته‌اند، قضاوتی شتابزده و نادرست بوده است.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: cinemacinema.ir