واکنش و توضیحات الهام غفوری نسبت به حواشی اخیر پایتخت 5
الهام غفوری تهیه‌کننده سریال «پایتخت ۵» درباره حذف سیاسی نام نویسنده سریال پایتخت از تیتراژ و تغییر در تعداد قسمت‌های این سریال توضیحاتی داد.

گفتگو با الهام الهام غفوری تهیه کننده سریال تلویزیونی پایتخت 5

الهام غفوری تهیه کننده سریال تلویزیونی پایتخت ۵ درباره اعتراض امیرحسین قاسمی به عنوان یکی از نویسندگان این مجموعه نسبت به حذف نامش از تیتراژ گفت:

آقای قاسمی طبق قرارداد در سه قسمت اول در کنار آقای تنابنده مسئولیت نگارش را برعهده داشت، اما از قسمت چهارم آقای خشایار الوند جایگزین او شد و با اضافه شدن ایشان عملا همكاری ما با این دوست جوان به پایان رسید. در واقع، حذف نام اتفاق نیفتاده و همه اتفاقات طبق قرارداد پیش رفته است.

تهیه کننده سریال تلویزیونی «پایتخت ۵» اظهار داشت:

افراد مختلفی علاقه مند به همکاری با سریال «پایتخت» كه امروز به لطف تلاش گروه ، یک برند برای تلویزیون محسوب می شود و مخاطب انبوه خودش را در این سالها پیدا كرده، هستند و از موج این مجموعه مردمی به نفع رزومه شان استفاده كنند كه به نظرم رفتاری حرفه ای محسوب نمی شود. صحبت هایی كه در برخی سایت ها و كانال ها با عنوان حذف سیاسی نام نویسنده سریال «پایتخت» از تیتراژ سریال منتشر شده كذب محض و البته خنده دار است. این مجموعه بدون كوچكترین تذكر و سفارشی از سوی مدیران محترم سیما تا اینجا روی آنتن رفته و تا هجده قسمت مهمان خانه های مردم خواهد بود.

گفتنی است امیرحسین قاسمی در صفحه شخصی خود نسبت به حذف نامش از تیتراژ «پایتخت ۵» اعتراض کرده بود.

الهام غفوری تهیه‌کننده سریال پایتخت ۵ درباره افزایش تعداد قسمت‌های این سریال که این شب‌ها از شبکه یک روی آنتن می‌رود، بیان کرد:

تعداد قسمت‌های سریال «پایتخت ۵» بیشتر شده و از ۱۵ قسمت به ۱۸ قسمت افزایش یافته است. ما سعی کردیم هر قسمت را در ۴۵ دقیقه بسازیم تا پخش آن با دیگر سریال‌ها همزمانی نداشته باشد و کمتر از ۶۰ دقیقه شود.

غفوری در واکنش به اینکه بخشی از صحنه‌های سریال «پایتخت ۵» در بازپخش دچار ممیزی شده بود و اینکه آیا امکان دارد این سریال در قسمت‌های بعد دچار ممیزی شود؟ عنوان کرد:

تا این لحظه هیچ سانسور و ممیزی در کار نبوده است و من اطمینان دارم اتفاقی که رخ داد، تقصیر مسئولان پخش و حتی مدیریت سطح بالای تلویزیون نبوده است، بلکه تنها یک اشتباه بود که اتفاق افتاد. من می‌بینم که تلویزیون و مسئولان همکاری بسیار خوبی با ما دارند. مؤسسه اوج و تلویزیون تاکنون سختگیری‌ای روی سریال نداشته‌اند و همه سکانس‌ها همان‌گونه که بوده، پخش شده است.

غفوری تهیه‌کننده سریال پایتخت 5 در پایان با اشاره به بازخورد مخاطبان نسبت به سریال نیز گفت:

اتفاقات و قصه اصلی سریال «پایتخت ۵» از این به بعد رخ می‌دهد و تازه ماجراهای داستان آغاز شده و خوشبختانه بازخوردهای مردم هم بسیار عالی بوده است.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: mehrnews.ir/yjc.ir