خودزنی توام با هوشمندی رامبد جوان برای یکدستی زدن به منتقدان
امیرفضلی در این قالب جدید هم به جلوگیری از افتادن ریتم برنامه در لحظاتی یاری رسانده و هم در قامت یک منتقد ایرادگیر و حراف، بدل به آینه مخالفان و منتقدان برنامه رامبد جوان شده.

چه میکنه این رامبد جوان از طریق ارژنگ امیرفضلی

کار اتاق فکر بود یا خود رامبد جوان به این نتیجه رسید، در هر حال ایده ای طلایی است. اینکه حرفهای منتقدان «خندوانه» را داغ داغ روی آنتن در دهان کاراکتر ارژنگ امیرفضلی بگذاری و آنرا هجو کنی. امیرفضلی در این قالب جدید هم به جلوگیری از افتادن ریتم برنامه در لحظاتی یاری رسانده و هم در قامت یک منتقد ایرادگیر و حراف، بدل به آینه مخالفان و منتقدان برنامه رامبد جوان شده.

ضمن اینکه در راستای از خجالت کامل منتقدان «خندوانه» در آمدن، گاف ها و اشتباهات کلامی هم برای این کاراکتر طراحی شده تا به اصطلاح عیار منتقدان دستمایه خنده و شوخی قرار گیرد و جدیت کلامشان زیر سوال رود. امیرفضلی در نکوهش مسابقه ای که «خندوانه» با حضور نوزادان برگزار می کند و اخیراً محل اعتراض نسبت به شباهت کارکردش با برنامه «کودک شو» شبکه نسیم بود، مثلاً واژه «آنتریک» را به اشتباه «آنتریکس» تلفظ می کند تا قشری که نمایندگی شان می کند را به چالش بکشد!

جوان و نویسندگانش با طراحی این کاراکتر در عین ادای شوخی با منتقدان، دست به هجو نقدهای منفی زده اند تا در گرد و غبار ناشی از آن، هر نظر مخالفی مضحک و بی ربط جلوه کند. امیرفضلی هم با اجرای دقیقش ایده مذکور را به خوبی اجرایی و حق مطلب را در گرفتن حال جبهه مخالف ادا کرده است!

با این وصف از لابه لای نق زدنها و ایراد گرفتن های امیرفضلی به «خندوانه» گهگاه حرفهای نیشدار و به حقی هم شنیده می شود که البته برای جوان حکم "خودزنی" را دارد!

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: banifilm.ir