ساختمان 85
دیدن آثار فخیم زاده خالی از لطف نیست، آن را از دست ندهید. تعداد کاراکترهای سریال و چهره‌های آشنا بسیار است، جریان در یک آپارتمان با کلی آدم با اخلاق‌های متفاوت می‌گذرد، با این شکل کار به طور حتم...

تاکنون 3 سریال خوب و پر سر و صدا وارد باکس فرهنگی تلویزیون شده است.
همچون سرو
«همچون سرو» نام سریالی است که اکنون از شبکه 2 در حال پخش است.
کارگردانی این سریال را بیژن بیرنگ به عهده دارد که پیشتر به همراه زنده یاد مسعود رسام آثار متفاوتی را برای شبکه‌های مختلف سیما کارگردانی کرده است.
داستان سریال تازه بیرنگ در زمان 8 سال دفاع مقدس و در یک پایگاه پشتیبانی جنگی می‌گذرد.
روزی یک پزشک زن به این اردوگاه می‌آید اما فرمانده با حضور زنان در جنگ مخالف است بنابراین تصمیم می‌گیرد او را به پشت خط مقدم جبهه برگرداند اما درست در زمانی که فرمانده خانم دکتر را سوار خودرو می‌کند تا او را برگرداند، خبر می‌رسد که دشمن جاده را بمباران کرده است.خانم دکتر مجبور می‌شود در اردوگاه بماند و همین امر باعث می‌شود که او بتواند توانایی‌های خود را به فرمانده ثابت کند و نشان دهد که حضور یک پزشک در جنگ لازم است، حال این پزشک می‌تواند یک زن باشد یا مرد.
این سریال روزهای سه شنبه از شبکه 2 پخش می‌شود. لاله اسکندری در سریال «همچون سرو»، نقش پزشک زن را بازی می‌کند و پژمان بازغی نقش فرمانده را، نام سریال را هم به این دلیل گذاشته است «همچون سرو»، چون یکی از سربازان در اردوگاه نهال سرو کوچکی را نگه داری می‌کند.این نهال یادگار برادرش است که در جنگ شهید شده است.از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به رحیم نوروزی، صادق‌هاتفی، سیاوش خیرابی و مالک سراج اشاره کرد. لاله اسکندری پیش از این نیز بازی در چنین نقشی را در سریال«رقص پرواز» تجربه کرده است.

ساختمان 85

این سریال که پیش از این «بازپرس» و «قتل در ساختمان 85» نام داشته است، اکنون با نام «ساختمان 85» از شبکه 2 پخش می‌شود، اگر شکل کارهای فخیم زاده را بشناسید، به طور حتم ترغیب به دیدن خواهید شد.
نام فخیم زاده در دنیای تصویر با مضامین پلیسی پیوند خورده است. داستانی که فخیم زاده در این سریال روایت می‌کند، داستان آدم‌های مختلفی است که به خاطر وقوع اتفاقی، درگیر ماجراهای پیچیده ای می‌شوند.
در سریال تازه این کارگردان نام آشنا، پیدا شدن یک جسد در یک آپارتمان باعث می‌شود آدم‌های بسیاری از ساکنان این آپارتمان با پرونده این موضوع درگیر شوند، اما مسئله این جاست که جسد در ساختمانی پیدا می‌شود که بخش عمده ای از ساکنان آن خلافکار هستند.طبیعی است که وجود این همه خلافکار برای پلیس علامت سوال و سرنخ‌های زیادی را پدید می‌آورد که خیلی از آن‌ها ممکن است به کشف جرایم تازه این افراد منجر شود.
فخیم زاده خودش در نقش یکی از خلافکاران این ساختمان ظاهر شده است. او در این سریال در نقش قدرت ظاهر شده که همراه عده ای از دوستان خلافکارش در ساختمان مشغول کارهای خود هستند. او در باره سریالش گفته است: در کارهای قبلی من وجه پلیسی و اکشن کار پررنگ بود، یعنی یک سری ماجراهایی اتفاق می‌افتاد و نکاتی به صورت معما مطرح و در نهایت به حل معما ختم می‌شد، در حالی که در سریال «ساختمان 85» قتلی اتفاق می‌افتد که در ادامه نیز قتل‌های دیگری به وقوع می‌پیوندد، با این حال این اثر «پلیس محور» نیست بلکه محور «بازپرس» است و از آن جا که بازپرس با مغزش مسائل را کنکاش و حلاجی می‌کند، شکل کلی سریال «ساختمان 85» با آثار قبلی که بیشتر اکشن بود متفاوت است. اصولا این کار بر روابط آدم‌ها تکیه دارد و مسئله قتل وسیله ای است که باعث می‌شود نقاب‌هایی که افراد این ساختمان بر چهره دارند، برداشته شود. به جز فخیم زاده بازیگرانی چون رویا نونهالی، محمود پاک نیت، محسن افشانی، لیلا برخورداری، انوشیروان فاطمی، بهرام ابراهیمی، نفیسه روشن، آشا محرابی، مهدی میامی، ساعد هدایتی، اردشیر تفتی، عمار تفتی، کیوان تقی زاده و ... بازی می‌کنند.این سریال در 26 قسمت 50 دقیقه ای یکشنبه‌ها از شبکه 2 پخش می‌شود. دیدن آثار فخیم زاده خالی از لطف نیست، آن را از دست ندهید. تعداد کاراکترهای سریال و چهره‌های آشنا بسیار است، جریان در یک آپارتمان با کلی آدم با اخلاق‌های متفاوت می‌گذرد، با این شکل کار به طور حتم سریال جایگاه خوبی از لحاظ اجتماعی و رفتار شناسی خواهد داشت.

مختارنامه

و اما پرحاشیه ترین و بزرگ ترین دغدغه این روزهای تلویزیون که از دست دادنش مساوی است با از دست دادن یک تلاش طولانی مدت. «مختارنامه» عنوان سریالی است که مژده اش را بارها و بارها شنیده بودید، حال فصل به نتیجه رسیدن فرا رسیده است. امیدواریم که این پروژه 8 ساله عواملش را رو سفید کند. این سریال که ششمین ساخته داوود میرباقری پس از مجموعه‌هایی همچون «امام علی(ع)» و «معصومیت از دست رفته» به شمار می‌آید، از بهمن سال 1381 وارد مراحل پیش تولید شد و فیلم برداری آن نیز به طور رسمی‌از فروردین 83 آغاز گشت.سریال «مختارنامه» 3 بخش دارد که در بخش اول جوانی زندگی «مختار ثقفی» و در 2 بخش دیگر میانسالی تا شهادت او را به تصویر می‌کشد.«مختار نامه» یکی از پروژه‌های عظیم صدا و سیما است که قرار است از 2 شبکه پخش شود، این سریال از شبکه یک جمعه شب‌ها و از شبکه قرآن دوشنبه‌ها پخش می‌شود.این سریال از پروژه‌های تاریخی و محصولات رده «الف» مرکز سیما فیلم است که تهیه کنندگی آن را محمد فلاح بر عهده دارد.در این مجموعه بازیگرانی چون فریبرز عرب نیا (در نقش مختار)، رضا رویگری، رضا کیانیان، عنایت شفیعی، فرهاد اصلانی، ژاله علو، فریبا کوثری، اکبر زنجان پور، نسرین مقانلو، پرویز حسینی، مهدی فخیم زاده، ویشکا آسایش، سیامک اطلسی، داوود رشیدی، ولی ا...شیراندامی، محمد صادقی، محمد فیلی، شهره لرستانی، فرخ نعمتی، کاظم هژیرآزاد، امین زندگانی، انوشیروان ارجمند، جعفر دهقان و ... بازی می‌کنند.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khorasannews.com
 
 
مطالب پیشنهادی:
جزئیات 4 سریال جدیدی که از هفته آینده از تلویزیون پخش می‌شود
گفتگو با لاله اسكندری بازیگر «همچون سرو»
این ساختمان مشكوك است!
همه آنچه كه باید در مورد سریال «مختارنامه» بدانیم
 گفت‌وگو با عرب‌نیا پس از 5 سال نقش آفرینی در مختارنامه