گالری گردی در روزهای برفی تهران
دومین نمایشگاه عکس‌های ساسان ابری با عنوان «زرد خفته» در گالری آران افتتاح شده است. این نمایشگاه شامل 20 عکس در ابعاد و تکنیک‌های مختلف است. این عکس‌ها که به موضوع خانه‌های قدیمی تهران که در معرض...
گالری‌ها و مراکز فرهنگی تهران در روزهای برفی پایتخت، با برگزاری نمایشگاه‌های متنوع از هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند.

خانه‌ی عکاسان ایران میزبان نخستین نمایشگاه انفرادی عکس‌های احمدرضا کریمی با عنوان «سوغات سفر» است. در این نمایشگاه 21 عکس با موضوع حج به‌نمایش گذاشته شده است. به گفته‌ی این عکاس، عکس‌های این نمایشگاه منتخبی از پنج دوره عکاسی او در پنج سال گذشته از مسجد شجره، قبرستان بقیع و خانه‌ی کعبه است.

نمایشگاه «سوغات سفر» از 7 تا 16 دی‌ماه از ساعت 9 تا 18 در خانه‌ی عکاسان ایران به نشانی خیابان سمیه، تقاطع حافظ، ساختمان حوزه‌ی هنری، گالری شماره‌ی 2 میزبان علاقه‌مندان است.

گالری اثر
ششمین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های آزاده رزاق‌دوست با عنوان «سایه‌های عدن» در گالری اثر گشایش می‌یابد. در این نمایشگاه که رزاق‌دوست دو سال روی آن کار کرده، نقاشی‌هایی با موضوع گیاهان، برگ‌ها و گل‌ها روی دیوار می‌روند و 15 تابلو با تکنیک رنگ روغن روی بوم و با ابعاد مختلف به‌نمایش گذاشته خواهند شد. این مجموعه شامل تابلوهای رنگ و روغن روی بوم و نقاشی‌هایی روی مقواست که در آن‌ها، سایه‌هایی از برگ‌ها و گیاهان با تونالیته‌های کمرنگ و پراکنده در سطح سفید و خالی بوم گسترده شده‌اند.

نمایشگاه «سایه‌های عدن» روز جمعه (13 دی‌ماه) در گالری اثر واقع در خیابان ایرانشهر، روبه‌روی خانه‌ی هنرمندان، شماره‌ی 16 افتتاح می‌شود و تا دوم بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت 11 تا 20 به این گالری مراجعه کنند. گالری اثر شنبه‌ها تعطیل است.

فرهنگسرای نیاوران
تازه‌ترین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های جلال سلیمی‌ترکمانی با عنوان «طبیعت ترکمانچای» در گالری شماره‌ی 2 فرهنگسرای نیاوران گشایش یافته است. این هنرمند با به‌نمایش گذاشتن 20 تابلو با تکنیک اکریلیک روی بوم از طبیعت منطقه‌ی ترکمانچای سعی کرده خاطره‌ی تلخ عهدنامه‌ی ترکمانچای را از ذهن مخاطبان دور و آن‌ها را با چهره‌ی دیگری از زادگاهش آشنا کند.

نمایشگاه «طبیعت ترکمانچای» از 6 تا 16 دی‌ماه در گالری شماره‌ی 2 فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای خیابان پاسداران، روبه‌روی بوستان نیاوران میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری آران
دومین نمایشگاه عکس‌های ساسان ابری با عنوان «زرد خفته» در گالری آران افتتاح شده است. این نمایشگاه شامل 20 عکس در ابعاد و تکنیک‌های مختلف است. این عکس‌ها که به موضوع خانه‌های قدیمی تهران که در معرض تخریب هستند اشاره دارد و او با روش‌های خلاقه سعی کرده نگاه تازه‌ای به معماری بناهای قدیمی پایتخت داشته باشد.

نمایشگاه «زرد خفته» از 6 تا 18 دی‌ماه از ساعت 11 تا 19 در گالری آران واقع در خیابان خردمند شمالی، کوچه‌ی دی، شماره‌ی ۱۲ ادامه دارد.

گالری ساربان
نمایشگاه نقاشی‌های هنگامه صدری از زنان تأثیرگذار شاهنامه با عنوان «راز فرنگیس در تهران» در گالری ساربان افتتاح شده است. آثار این نمایشگاه تیپ‌سازی‌هایی از زنان تأثیرگذار شاهنامه فردوسی از جمله فرنگیس، فرانک، گردآفرید، کتایون، رودابه، همای چهرزاد، سیندخت و تهمینه هستند که با المان‌های امروزی به‌صورت معاصر درآمده‌اند. نمایشگاه شامل 11 تابلوی نقاشی با تکنیک آکریلیک روی بوم است.

نمایشگاه «راز فرنگیس در تهران» از 29 آذر تا 16 دی‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه‌ی مهماندوست، شماره‌ی 8 ادامه دارد. گالری ساربان روزهای سه‌شنبه و تعطیلات رسمی تعطیل است.

گالری ماه مهر
نمایشگاه ویدئوآرت عباس کیارستمی و 16 هنرجوی کارگاه آموزشی این هنرمند، ششم دی‌ماه در گالری ماه مهر افتتاح شد. عباس کیارستمی که سال گذشته کارگاه‌های آموزشی ویدئوآرت را همراه علیرضا سمیع‌آذر و با حضور 40 هنرجو در موسسه‌ی فرهنگی - هنری ماه‌ مهر برپا کرد در نمایشگاهی، منتخبی از آثار این کارگاه را به‌نمایش گذاشته است. این کارگاه آموزشی با موضوع و مفهوم «باد» برگزار شد و هنرجویان با این موضوع به ارائه‌ی آثار هنری خود پرداختند.

نمایشگاه «باد هر کجا بخواهد می‌وزد» تا 27 دی‌ماه در گالری ماه‌ مهر واقع در بلوار آفریقا، کوچه‌ی نیلوفر، پلاک 7 میزبان هنردوستان است.

فرهنگسرای نیاوران
نمایشگاه گروهی نقاشی هنرجویان فخرالدین مخبری در فرهنگسرای نیاوران گشایش می‌یابد. به گفته‌ی مخبری، تابلوهای اولین نمایشگاه گروهی هنرجویان دوره‌های 3 تا 10 سال گذشته‌ی او، با تکنیک‌های رنگ‌روغن، مدادرنگی و طراحی به سبک‌های رئالیسم توسط 30 نفر از هنرجویان به‌نمایش گذاشته خواهند شد. سبک کارها تحت تأثیر نقاشی‌های استاد مرتضی کاتوزیان است.

این نمایشگاه گروهی از 6 تا 15 دی‌ماه در فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای خیابان پاسداران، روبه‌روی بوستان نیاوران میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

موزه‌ی عکسخانه شهر
موزه‌ی عکسخانه شهر به‌مناسبت هشتادمین سالگرد درگذشت آنتوان سوریوگین، هنرمند معروف دوره‌ی قاجار و عکاس مراسم اعدام میرزا رضا کرمانی، نمایشگاهی از عکس‌های این هنرمند گرجستانی را که از مجموعه شخصی مهرداد اسکویی هستند به‌نمایش گذاشته است.

این نمایشگاه که شامل 30 عکس از مجموعه‌ی شخصی مهرداد اسکویی است از 25 آذر تا 14 دی‌ماه، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ در موزه‌ی عکسخانه شهر به نشانی میدان هفت‌ تیر، خیابان بهار‌ شیراز، ضلع جنوب‌ غربی میدان بهار شیراز میزبان علاقه‌مندان است. این نمایشگاه جمعه‌ها و تعطیلات رسمی تعطیل است.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



مطالب پیشنهادی:
ملاقات ابراهیم تاتلیس و ابرو گوندش با رضا ضراب
تصویری تاسف‌بار از مزار پهلوان ایرانی پوریای ولی
گریم متفاوت شهاب حسینی در نقش یک پیرمرد + عکس
یکتا ناصر و بهنام تشکر در پشت صحنه نمایش «دختر یانکی» + تصاویر
قطع هر دو پای بازیگر پیشکسوت و محبوب تلویزیون + تصاویر