هایپررئالیسم های «چاک کلوز»+تصاویر
در ادامه آثاری از نمایشگاه چاک کلوز به مناسبت سالگرد تولدش می بینیم...
به مناسبت زادروز تولد چاک کلوز آثاری از این هنرمند را میبینیم:

چارلز توماس کلوز (به انگلیسی: Charles Thomas Close) معروف به چاک کلوز (Chuck Close) (متولد ۵ جولای ۱۹۴۰ در واشنگتن) یکی از مشهورترین نقاشان و عکاسان جنبش فوتورئالیسم ایالات متحده آمریکا در نیمهٔ دوم قرن بیستم است. بیشتر موضوعات نقاشی‌های کلوز را چهرهٔ اشخاص تشکیل می‌دهند. او مبتلا به خوانش‌پریشی می باشد، و برای کشیدن نقاشی هایش از یک روش خلاقانه استفاده می کند.



فزون‌واقع‌نمایی یا واقع‌گرایی افراطی یا هایپررئالیسم (به انگلیسی: Hyperrealism) رویکردی به واقع‌نمایی با الهام از هنر عکاسی است که در آن به‌صورت بسیار دقیق و عکس‌گونه چهره و پیکر انسان و اشیای صنعتی در ابعاد بزرگ تصویر می‌شود.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/e2.jpg

بهترین نقاشی‌های فزون‌واقع‌نما معمولاً آن‌هایی‌اند که با عکس اشتباه گرفته می‌شوند و همین است که توانایی یک هنرمند فزون‌واقع‌نما را نشان می‌دهد؛ توانایی تکنیکی تولید یک نقاشی که آن‌قدر به واقعیت نزدیک باشد که با عکس اشتباه گرفته شود. نقاشان این سبک در این روند آن‌قدر بر عدم دخالت در واقعیت تأکید دارند که کارشان ماشینی به نظر می‌رسد. اما یک هنرمند موفق کاری می‌کند که توانمندی در پس کار ظاهراً ماشینی تابلوهای فزون‌واقع‌نگار پنهان شود.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/e3.jpg

هنر فزون‌واقع‌نمایی دنیای واقعی و فیزیکی را جدی می‌گیرد، آن‌قدر که گاهی در نقاشی‌ها با دنیای واقعی‌تری روبه‌رو هستیم تا در واقعیت. هایپررئالیسم تلاش می‌کند واقعیت را تا آن‌جا که می‌تواند تحریف‌نشده منتقل کند.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/e4.jpg
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/04/e5.jpg



تهیه و تدوین :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ

 
  مطالب پیشنهادی:
کریستین استوارت و پیمان معادی در گوآنتانامو!+تصاویر
عکاسی از مسی با اعمال شاقه!
گوهر خیر اندیش بعد از سانحه تصادف!
اینها مجسمه است؟!+تصاویر
تفاوت یک ایرانی با آلمانی در مریخ