کارت پستال هایی برای مورچه ها
لورین لوتس در مجموعه تازه اش،کارت پستال هایی ذره بینی طراحی کرده است!
«لورین لوتس» هنرمندی آفریقایی‌تبار است که در نقاشی‌های مینیاتوری خود، لحظات کوتاه، اما دلپذیر زندگی روزانه را به تصویر می‌کشد.«کارت پستال‌هایی برای مورچه‌ها» نام مجموعه نقاشی‌های مینیاتوری لورین لوتس هنرمند متولد کیپ‌تاون است، او در نقاشی‌های مینیاتوری‌اش لحظات کوتاه، اما دلپذیر زندگی روزانه را با هنرمندی تمام و در قطعی بسیار کوچک  نقاشی می‌کند.موضوع این مجموعه از شکوفه‌های بهاری گرفته تا همبرگر و خوراکی‌های دیگر، روی لذت‌های کوچک زندگی تأکید دارد.



وی درباره سبک کاری‌اش گفت: وقتی تصمیم گرفتم هنر را به‌عنوان یک پیشه دنبال نکنم، با خود فکر کردم باید سیستم دیگری را جایگزین آن کنم تا همچنان در فرآیند خلق هنر درگیر باشم. بنابراین تصمیم گرفتم روزانه یک ساعت را به تکمیل اثری هنری اختصاص دهم و تنها کاری که توانستم به پایان برسانم، کشیدن یک نقاشی کوچک بود.وی اظهار کرد: کشیدن این نقاشی‌های مینیاتوری گاهی شش ساعت از وقتم را می‌گیرد.


لوتس در ادامه افزود: من گه‌گاه از این نقاشی‌های مینیاتوری می‌کشیدم و همه از من می‌پرسیدند، با این کارهای کوچک چه می‌خواهی بکنی؟ هیچ‌کس نقاشی‌هایی به این کوچکی را نمی‌خرد. من از این سوالات ناراحت می‌شدم. بنابراین در جواب گفتم این‌ها برای مورچه‌ها کشیده شده‌اند. فکر می‌کنم فیلم «نگهبان باغ‌ وحش» تأثیر به‌سزایی روی من داشت. در عین حال، همیشه دوست داشتم اتفاقات روزانه را به‌شکل مستند ثبت کنم و از چیزهای دم‌دستی اثری درخشان خلق کنم.
این نقاش درباره‌ی هدف هنری خود از خلق این کارها، گفت: می‌خواهم تحسین افراد را از جزییات کوچک زندگی که اغلب نادیده گرفته می‌شود، برانگیزم.هدف من به‌هم آمیختن تم‌ها، انسان‌ها و خاطرات احساسی و به یادگاری گذاشتن آن برای نسل‌های آینده است.




گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:academyhonar.com

مطالب پیشنهادی:
پدر نیکول کیدمن در سنگاپور درگذشت
شوخی رهبر انقلاب با امیرمحمد
انتقاد از عکس‌های اینستاگرامی هنرمندان
چه کسی مانع همکاری گلزار و مهرجویی شد؟
آلبوم جدید سامی یوسف با اشعار مولانا!