چشم زنان ایرانی در مجسمه هنرمند نیوزیلندی!
من طرح این چشم‌ها را از شکل چشم زن‌های ایرانی گرفته‌ام.
یک هنرمند نیوزیلندی که در ششمین همایش تهران شرکت کرده است، گفت: چشم زن‌های ایرانی، زیباست و به همین دلیل از نقش آن‌ها برای ساختن مجسمه‌ام الهام گرفته‌ام.

رناته ماری وربورگ - مجسمه‌ساز نیوزیلندی - که در ششمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران شرکت کرده است، اظهار کرد: من در این سمپوزیوم در حال ساختن یک برج کوچک هستم که روی آن، امواجی را حکاکی کرده‌ام و در لابه‌لای امواج روی این اثر، نقش تعدادی چشم‌ دیده می‌شود.

او درباره‌ی این چشم‌ها توضیح داد: من طرح این چشم‌ها را از فرم چشم زن‌های ایرانی گرفته‌ام، چون چشم زن‌های ایرانی را زیبا دیدم و تصمیم گرفتم، از آن اثری بسازم.

این هنرمند نیوزیلندی درباره‌ی نحوه‌ی شرکتش در این همایش، گفت: من از طریق یکی از دوستانم از برگزاری این همایش باخبر شدم و در آن شرکت کردم. از نحوه‌ی برگزاری این همایش و شرکت کردن در آن، بسیار راضی هستم، چون می‌بینم که همه‌چیز در این همایش بسیار منظم و با برنامه پیش می‌رود و در واقع، یکی از بهترین همایش هایی بوده که در آن شرکت کرده‌ام.

او درباره‌ی خودش نیز توضیح داد: من در دانشگاه، رشته‌ی مجسمه‌سازی نخواندم، ولی به این رشته علاقه‌مند بودم و آن را بدون داشتن استاد آموختم و تا کنون نیز در سمپوزیوم‌های بسیاری در کشورهای مختلف شرکت کرده‌ام.
 
 
گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir

مطالب پیشنهادی: 
 ساره بیات درفیلم کارگردان اسپانیایی+پوستر فیلم
توضیحات بازیگر زن درباره گریمش در هیبت پیرمرد!
فرزاد حسنی به عیادت او رفت
تصاویری از فیلم پر سر و صدای این روزها"دخترگمشده"
پروانگی در پیلۀ زنانگی