نمایش لباس هایی که آنها را نباید پوشید!
سعی می‌کنیم با نگاه متفاوتی به هنر بنگریم البته همه‌ی گالری‌ها در ابتدا، این حرف را می‌زنند، ولی باید در عمل ببینیم که چنین چیزی محقق می‌شود یا خیر؟
یک گالری در تهران افتتاح می‌شود که تلاش دارد به‌صورت تخصصی به  طراحی انتزاعی روی لباس بپردازد.

مجید رحیمی جعفری‌ - مدیرمسول آکادمی هنر -  اظهار کرد: آکادمی هنر اقدام به راه‌اندازی یک گالری کرده است که 25 مهرماه افتتاحیه‌ی آن با حضور تعدادی از هنرمندان رشته‌ی هنرهای تجسمی برگزار می‌شود.

صاحب امتیاز گالری «رج» ادامه داد: دوست داریم در این گالری، در چند بخش فعالیت‌های خود را گسترش دهیم؛ ابتدا تصمیم داریم در حوزه‌ی طراحی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دهیم. مثلا تلاش می‌کنیم طراحی را از حالت انفرادی و مینی‌مال خارج و کاری کنیم که مردم برای دیدن آن بلیت تهیه کنند. باید به این نکته توجه کنیم که حمایتی از هنرمنداناین هنر نمی‌شود. بنابراین هنرمندان این شاخه بعد از این‌که یک دوره کار می‌کنند، از کار خسته می‌شوند و آن را رها می‌کنند.

او گفت: این در حالی است که هنرمندان شاخه‌های دیگر مانند نقاشی می‌توانند آثار خود را بفروشند،  این هنرمندان  کار خود را ارائه می‌کنند، ولی هیچ مبلغی برای کارشان نمی‌گیرند. این موضوع باعث شده است که تعداد کمی در این کار باقی بمانند.

جعفری همچنین بیان کرد: بخش دیگری از کاری که تلاش داریم در گالری خود به آن بپردازیم طراحی هنری لباس است؛ می‌توان به لباس با نگاهی دیگر نگریست. هدف ما از پرداختن به طراحی هنری لباس برپایی شوی لباس نیست. به این معنی که آنجا لباس‌هایی به‌نمایش درمی‌آیند که اصلا کاربرد ندارند و در آن‌ها هنر انتزاعی به کار رفته است و فقط یک کار هنری هستند و پوشیده نمی‌شوند.

مدیر گالری «رج» گفت: هر هنرمندی برای بروز کارش، از ابزاری استفاده می‌کند، یک هنرمند از نقاشی، یک هنرمند از ویدئو آرت و هنرمند دیگری هم ممکن است مدیوم طراحی لباس را انتخاب کند تا به‌وسیله‌ی آن، هنرش را نمایش دهد؛ ولی این هنر در کشور ما کاربرد چندانی ندارد. ما در این گالری سعی می‌کنیم به توضیح و معرفی این هنر و هنرمندان آن بپردازیم.

او همچنین اضافه کرد: سومین شاخه‌ی فعالیت‌های ما پرداختن به حوزه‌هایی مانند نقاشی و مجسمه‌سازی است. در این بخش هم سعی می‌کنیم با نگاه متفاوتی به هنر بنگریم البته همه‌ی گالری‌ها در ابتدا، این حرف را می‌زنند، ولی باید در عمل ببینیم که چنین چیزی محقق می‌شود یا خیر؟

گالری «رج» در خیابان بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه‌ی حکیمی پلاک 4 قرار دارد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir

مطالب پیشنهادی:  
آنجلینا جولی در ملاقات با ملکه نشان افتخاری دریافت کرد+تصویر
الهام حمیدی:عروسی هستم که یک روز با مادرشوهرش خوب است و یک روز بد!
زن پوشی "مهران غفوریان"+تصویر
شعرهایی خواندنی از "شاعر عشق و لبخند و آزادگی
آیه الله جوادی آملی: فضیلت زن در این نیست که پایش را دراز کند و مدال بیاورد!