حسن روح‌الامین, نقاشی که روضه‌خوان عاشوراست
نقاشی های زیبای حسن روح الامین از واقعه عاشورا را ببینید.
«حسن روح‌الامین» را با نقاشی‌های عاشورایی‌اش می‌شناسیم، نقاشی‌هایی که هر بیننده اهل دلی را از این روزگار جدا کرده و او را به سرزمین کربلا می‌‌برد.


وداع حضرت علی اکبر با اهل بیت در روز عاشورا

روح‌الامین، متولد مهر ماه سال 1364 در جنوب تهران است؛ او مقطع متوسطه را در هنرستان هنرهای زیبای پیچ شمیران پشت سر گذاشت و با علاقه‌ای که به رشته نقاشی داشت، وارد دانشگاه شاهد شد.

وی درباره موضوع آثارش می‌گوید: به نظر من هر هنرمند با توجه به علاقمندی به موضوع خاصی دارد، آثارش را خلق می‌کند. من در خانواده‌ای مذهبی سنتی رشد کردم و از کودکی موضوع نقاشی‌هایم درباره عاشورا بوده است و همیشه به سمت این موضوع رفتم. از سال 88 تا امروز هم به مجموعه عاشورا پرداخته‌ام.


حضرت ابوالفضل علیه‌السلام در علقمه

وی ادامه می‌دهد: احساسات من به عاشورا از زمان کودکی تا کنون همان است و تغییر نکرده، همیشه هم دوست داشتم که وقایع عاشورا را به نحو احسن، با زبان نقاشی بیان کنم. خدا را شکر قدرت بیان من برای به تصویر کشیدن واقعه عاشورا بیشتر شده است.   

عاشورا برای روح‌الامین آن قدر مهم است که درباره این واقعه بیان می‌دارد: هیچ موضوعی برای من مهمتر از عاشورا نیست؛ حتی پدر و مادرم و زندگی‌ام. این همان مصداق فریضه‌ای از زیارت عاشوراست که می‌خوانیم «بابی انت و امی».


لحظه تیرباران شدن حضرت ابوالفضل علیه‌السلام

این هنرمند جوان کشورمان لحظه‌های نقاشی کشیدن را این گونه بیان می‌کند: مثال لحظه‌هایی که برای عاشورا نقاشی می‌کشم، مانند لحظه‌هایی است که یک فرد به مجلس روضه می‌رود؛ من همان حس و حال را دارم و زمانی که کار به اتمام می‌رسد، همان حال خوشی را دارم که یک عزادار از مجلس امام حسین علیه‌السلام بیرون می‌آید.


قتلگاه امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا


گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com


مطالب پیشنهادی:
واکنش مهناز افشار به بازی پیمان معادی در "کمپ اشعه ایکس"
بهنوش طباطبایی و کامبیز دیرباز در پشت صحنه سریال "میکائیل"
حامد بهداد: این انسان خطرناک را اول در سعادت‌آباد تجربه کردم، ولی در آرایش غلیظ خیلی هولناک‌تر است
مجازات‌های عجیب برای زنان پرحرف و سرکش در زمان ملکه الیزابت اول
حرم امام حسین(ع) چگونه ساخته شد؟