نجوای حواّ، زنی که در بهشت زاده شد!
" نجوای حوّا " در گالری ایده پارسی به نمایش گذاشته می شود .

گالری ایده پارسی از 22 خرداد ماه میزبان نمایشگاهی است با عنوان " نجوای حوّا " ، در این نمایشگاه آثار نقاشی الناز صباغپور - عالیا عابدینی- حمید زارع - الناز زرنگار - رویا اعتمادی فر که محوریت این آثار موضوع " زن " میباشد ، به نمایش گذاشته میشود. در بیانیه این نمایشگاه این گونه آمده است :


cartw.jpg

حواّ، زنی است که در بهشت زاده شد و از بهشت رانده شد . این زن در پیوند با باورهای کهن زنانه ، بیانگر نوعی فراز و فرود توأمان در نگرش جامعه نسبت به زنان می باشد . حواّ ، نمادی گویا از رویکردی دو قطبی نسبت به ماهیت وجودی زن است . در یک قطب این دیدگاه ، زن به عنوان مادر، همسر و رکن اصلی زایش و حیات بخشی بشر، مورد احترام قرار می گیرد و در سویی دیگر، نگرشی منفی وجود دارد که زن را نمادی از اغوا و فریبکاری می داند. این دوگانگی در تفسیر ماهیت زنانه، سبب بروز تناقضات پیچیده ای در بطن تفکر عمومی نسبت به زن شده است.

pos-ban.jpg

نمایشگاه گروهی " نجوای حواّ " بازگو کننده دیدگاه های هنرمندان جوان در برخورد با مسائل زنان است . بیان جایگاه حقیقی زن و تأثیر نگرش های فردی و جمعی بر شخصیت و نقش زن ، کنکاشی است که در آثار این هنرمندان نمود می یابد.
گالری ایده پارسی تا 30 خرداد ماه از ساعت 17-20 - بجز پنج شنبه ها - پذیرای هنرمندان و علاقه مندان خواهد بود .

آدرس : گالری ایده پارسی-خیابان شریعتی - خیابان کلاهدوز - نرسیده به سه راه نشاط - کوچه اله وردی آذر- پلاک-28-تلفن :  -22617098


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture

منبع : گالری ایده پارسی