نمایشگاه آثار نقاشی لیلی زرقانی در گالری ایده پارسی
از 2 مهر ماه نمایشگاه آثار نقاشی لیلی زرقانی در گالری ایده پارسی برگزار می شود.

اَیدانه نمایشگاهی با آثار نقاشی لیلی زرقانی

"اَیدانه " نمایشگاه آثار نقاشی "لیلی زرقانی" در "گالری ایده پارسی" برگزار می شود . "اَیدانه " نمایشگاهی است با تأثيرپذيری از مکتب «سقاخانه» که 2 مهرماه 1395 در گالری ایده پارسی افتتاح خواهد شد.

"لیلی زرقانی" مدرس دانشگاه و دانش آموخته رشته نقاشی است و در این نمایشگاه آثاری با ابعاد 1*1 متر و 2*1 متر به نمایش گذاشته است.

هنرمند در بیانیه نمایشگاه اینگونه به شرح آثار خود پرداخته است :

نقاشی­ های حاضر با تأثيرپذيری از مکتب «سقاخانه» و نوعی تحول ماهوی نسبت به آن شکل گرفتند. مکتب «سقاخانه» در نقاشی معاصر ايران جنبشی مدرن بر اساس تلفيق نقاشی­های بومی و مذهبی ايران است که در سال 1340 شکل گرفت. اين نقاشی­ها برای مخاطب يادآور دوره­هايي است که اين فضاها همگام با رنگ­ها، آرايه ­ها و معماری ايرانی مرهمی بودند برای مردمانی که آمال و آرزوهايشان با اين فضاها پيوندهای استواری داشتند. آثاری با فرم­ها ، رنگ­ها و فضاهايي نوستالژيک و هوشمندانه.

در شيوة هنری «سقاخانه» از نمادهای ماوراءلطبيعه، طلسم­ها و علوم خفيه، که در باورهای سنّتی رايج بودند ، استفاده می­شد که مورد توجه من نيز در اين آثار بوده است.


نمایشگاه نقاشی اَیدانه

نمایشگاه نقاشی اَیدانه

 

علوم خفيه (پيشگويی حوادث، درمان بيماری، تعبير خواب، طلسم، دعانويسی) ريشه در باورهای دينی و خرافه داشت و در دوران گذشته مورد توجه مردم بود. حتی شاهان نیز در دربار خويش برای تعيين روز و ساعت جنگ ، شکار، ازدواج و کارهایی نظیر اینها از پيشگويي استفاده می­کردند و اين علوم کم­ و بیش رواج عام داشت.

 این نمایشگاه روز جمعه 2 مهرماه  افتتاح خواهد شد و تا روز 7 مهر ماه ادامه خواهد داشت.

گشایش : جمعه  2 مهرماه   1395  ساعت 17-21
نمایشگاه تا روز 7 مهرماه  ، هر روز از ساعت 17-20 پذیرای علاقمندان خواهد بود.

گالری 5 شنبه ها تعطیل است
آدرس : خیابان شریعتی، خیابان دولت ، کوچه اله‌وردی آذر، پلاک ۲۸، گالری ایده پارسی


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : گالری ایده پارسی