کشف ملخ مرده روی تابلویی که ون گوگ یک سال پس از کشیدن آن خودکشی کرد + عکس
مدیر موزه‌ای که نقاشی «درختان زیتون» ونسان ون‌گوگ در آن نگهداری می‌شود، از کشفی عجیب و بی‌سابقه در این تابلو خبر داد.

هیچ اثری از حرکت روی بوم وجود ندارد

کارشناسان موزه «نلسون اتکینز» کانزاس سیتی که نقاشی «درختان زیتون» در آن نگهداری می‌شود، اعلام کردند باقی‌مانده یک ملخ را بین رنگ‌های این اثر هنری ارزشمند پیدا کرده‌اند. «ونگوگ» که به خلق مناظر طبیعی در فضای باز شهرت دارد، این نقاشی را ۱۲۸ سال پیش کشیده و به نظر می‌رسد، این حشره نگون‌بخت با رنگ‌ها آمیخته شده و از بوم این نابغه هلندی سر درآورده است.

مدیر این موزه درباره این اتفاق گفت:
«ونگوگ» در فضای باز و با المان‌های طبیعی کار می‌کرد و همه می‌دانیم که او با باد، گرد و غبار، چمن، درختان، مگس‌ها و ملخ‌ها سر و کار داشت.

کارشناسان موزه «نلسون اتکینز» در زمان مرتب و دسته‌بندی کردن آثار این مرکز، متوجه وجود باقی‌مانده این ملخ روی تابلو شدند. آن‌ها ابتدا فکر می‌کردند این تکه‌های اضافی روی بوم، برگ هستند. البته این افردا خاطرنشان کردند که پیدا شدن چنین مواردی، چندان نادر نیست اما کشف این ملخ که با روند کار «ونگوگ» کاملا تجانس دارد، این مساله را پررنگ و جذاب کرده است.همچنین اعلام شده چون هیچ اثری از حرکت روی بوم وجود ندارد، می‌توان نتیجه گرفت که این حشره پیش از چسبیدن به بوم «ونگوگ»،‌ مرده بوده است. هنرمند مشهور هلندی یک سال پس از کشیدن این تابلو دست به خودکشی زد.

ملخ مرده روی تابلوی ون گوگ

ملخ مرده روی تابلوی ون گوگ

«ون‌گوگ» فعالیت هنری خود را به‌عنوان طراح و نقاش از سال ۱۸۸۰ و در سن ۲۷ سالگی آغاز کرد. برخی از مشهورترین کارهای او در دو سال پایانی عمرش خلق شدند. او فقط در دو ماه پایانی عمرش، ۹۰ نقاشی از خود باقی گذاشت. خالق «شب‌های پرستاره» و «گل‌های آفتابگردان» در ۲۹ جولای ۱۸۹۰ در سن ۳۷ سالگی در میان کشتزارها، گلوله‌ای به سینه‌ خود شلیک کرد و روز بعد درگذشت.

اثر ون سان ون گوگ

اثر ون سان ون گوگ

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir