مردان صربستان و اغلب یوگوسلاوی ها به روش سنتی به زنان گل می‌دهند تا به آنان خاطر نشان کنند که به ارزش نقش آنها در جامعه وافقند. بعضی وقتها مردها گل خود را...
 
بین نیم میلیون عکسی که رویترز در طول سال منتشر کرد، مسئولین این خبرگزاری 55 عکس برتر را انتخاب کردند و ما هم از بین آنها 12 عکس را برگزیدیم که به نظر ما بهترین بهترین‌ها هستند.
 
 
1. مردم سیل زده پاکستان از شدت بیچارگی و گرسنگی به هلی کوپتر ارتشی که برای تقسیم غذا به اینجا آمده است آویزان شده اند. یکی از بزرگ ترین بحران‌های دهه اخیر، سیل در پاکستان مناطق جنوبی پنجاب را زیر آب برد و رد مرگ را از خودش به جای گذاشت.
 
2. مردم روستای کریشا در منطقه ریازان روسیه در مراسمی ‌مذهبی شرکت می‌کنند. در این مراسم حدود 30 یا 40 زن هستند، که در کریشا زندگی می‌کنند. آنها دعا می‌خوانند و دور روستا رژه می‌روند و از خدا می‌خواهند خانه و زندگی‌شان را حفظ کند و نیر تقاضای باران می‌کنند.
 
3. کلاه محکم یک کارگر نفتی روی نفتهایی که در نزدیکی جزیره Grand Terre در لوسیانا پیشرفته اند شناور شده است.
 
4. در این عکس یک بالن را طی هفته بالن در Chateau-d’Oex می‌بینید که از سال 1979 در هفته آخر ژانویه برگزار می‌شود. این روستای قدیمی‌خودش زیباست و وجود این بالن به زیبایی اش افزوده است.
 
 5. ایزابل کارکامو، دختر مهاجر کشته شده میگوئل کارکامو در مراسم تدفین پدرش از حال رفته است.
 
6. افسر پلیس مخفی اسرائیل طی یک درگیری در شرق فلسطین اسلحه ای در دست گرفته است.
 
7. یک مجسمه و  پرچم ملی پاره شده تایلند در جلوی مرکز خرید جهانی مرکزی بانکوک که در حال سوختن است. در 19 می‌سربازان تایلندی برای از بین بردن «تی شرت‌های قرمز» چندین کیلومتر راه پیموندند تا به مراکز خرید مد روز، هتل‌های لوکس و تقاطع‌های اصلی که توسط آنها اشغال شده بود رسیدند. سربازان در پشت ماشین‌های زره پوششان دیواری از تایر و بامبو بین خودشان و مردم کشیدند. و در پی آن درگیری خشونت باری بین اعتراض کنندگان و نیروهای ارتشی درگرفت و در خیابان‌ها خون راه افتاد.
 
8.  در شهر بلگلارد به مناسبت روز ملی زن این مرد شاخه گل رزی را به این زن تقدیم می‌کند. مردان صربستان و اغلب یوگوسلاوی‌ها به روش سنتی به زنان گل می‌دهند تا به آنان خاطر نشان کنند که به ارزش نقش آنها در جامعه وافقند. بعضی وقتها مردها گل خود را هر زنی که در خیابان ببینند می‌دهند!
 
9. یک تبعیدی تبتی بعد از بازداشت شدن در طی یک اعتراض در جلوی سفارت چینی در دهلی نو از داخل ماشین پلیس هم شعار می‌دهد.
 
10. افسران پلیس آلمانی زنی را از داخل جمعیت افراد خوشگذران در مراسم «نمایش عشق» (هنر عشق) در شهر دوسبورگ آلمان غربی به سمت بالا می‌کشند.
 
11. 6 مارس 2010.  بچه‌ها با یک تایر مستعمل بازی می‌کنند تا راه ورودی کمپشان که مخصوص سفید پوستان فقیر جنوب آفریقاست را ببندند.
 
12. 22 آکوست 2010 گاوباز اسپانیایی طی عملیات گاوبازی مجروح شد اما بعد از اینکه به بیمارستان منتقل شد متوجه شدند که زخمش آنطور که در تصویر می‌بینیم خیلی هم جدی نیست..
 
 
تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ/ مریم محبعلی نژاد
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
بهترین عکس‌های بخش مسابقه نشنال جئوگرافیک در سال 2010
 10 عكس برتر پرندگان در سال 2010
بهترین عکس‌های طبیعت در سال 2010 با موضوع اقیانوس
 5 عكاس برتر حیات وحش سال 2010
 عکس‌های برنده مسابقه بین‌المللی حفظ منابع طبیعی در سال 2010