توقیف فیلم جدید هدیه تهرانی و فروتن! بیانیه عوامل فیلم عادت نمی کنیم
پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم های سینمایی از شبکه جم, مشکلات زیادی از جمله توقیف فیلم های سینمایی را به دنبال داشته است.

توقیف فیلم عادت نمی کنیم

عوامل تولید و پخش فیلم «عادت نمی‌کنیم» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که خبرهای رسمی درمورد وضعیت این فیلم بعد از حل و فصل امور از طریق تهیه‌کنندگان یا دفتر پخش فیلم اعلام می‌شود.
روز چهارشنبه ۱۹ خرداد اخباری مبنی بر توقف اکران این فیلم به دلیل پخش تیزرهایش از شبکه‌ی ماهواره‌ای جم منتشر شد.

پس از این اتفاق روابط عمومی فیلم «رسوایی ۲» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و تهیه‌کننده‌ی فیلم «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان اعلام کردند که تیزر فیلم‌هایشان بدون هماهنگی با آن‌ها از شبکه‌ی ماهواره‌ای جم پخش شده است.
این فیلم به کارگردانی ابراهیم ابراهیمان ساخته شده و اکرانش از هفته‌ی گذشته آغاز شده بود. پخش «عادت نمی‌کنیم» را هدایت فیلم به‌عهده دارد.

محمدرضا فروتن، ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ و هدیه تهرانی، پانته آ پناهی‌ها، شیرین یزدان‌بخش، نقی سیف جمالی، رویا حسینی و حدیث میرامینی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

متن کامل بیانیه‌ی تهیه کنندگان فیلم بدین شرح است:

«هوالفتاح

تهیه‌کنندگان فیلم سینمایی عادت نمی‌کنیم؛ ضمن تقدیر و تشکر از رسانه‌ها و اصحاب رسانه که با حمایت‌های بی‌دریغشان از این فیلم نشان دادند جزو حامیان اصلی جریان‌های فرهنگی و هنری هستند و همین‌طور نهاد قانونی مرتبط که با پیگیری‌هاشان از حقوق موئلفین سینما دفاع کردند، اعلام می‌دارند که:

۱- ما نیز مانند هم‌صنفان سینمایی خود از اتفاقات حاشیه‌ای پیش‌آمده برای فیلم‌های سینمایی در حال اکران و پخش تیزرهای تبلیغات فیلم‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای ابراز ناراحتی کرده و خود را در برابر سینمای ایران و مخاطبان فهیمش مسؤول می‌دانیم.

۲- مشکل توبیخ و توقیف موقت فیلم سینمایی عادت نمی کنیم هنوز بر طرف نشده و این موضوع همچنان به قوت خود باقی است اما تهیه‌کنندگان عادت نمی‌کنیم امیدوار به دستیابی تعامل و درک مشترک با نهادهای قانونی برای حل این مشکل هستند.

۳- پیگیری‌ها به دلیل تعطیلات آخر هفته به روزهای ابتدایی هفته آینده موکول شده است.

۴- درج هرگونه خبر درباره این فیلم به نقل از مشاور رسانه‌ای، منابع آگاه و یا هر شخص دیگری مورد تایید تهیه‌کنندگان عادت نمی‌کنیم نیست و صحتش مورد تایید نخواهد بود.

۵- خبرهای رسمی بعد از حل و فصل امور از طریق تهیه‌کنندگان و یا دفتر پخش اعلام خواهد شد.

۶- تهیه‌کنندگان عادت نمی‌کنیم ضمن تشکر از همه مخاطبان که بلیط فیلم را در تعطیلات پایان هفته پیش خریداری کرده‌اند اعلام می‌کند بلیط های فروخته شده معتبر هستند و پخش فیلم در این دو روز ادامه دارد و هرگونه خسارت احتمالی مادی به تماشاگران فیلم جبران خواهد شد.»


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : khabaronline.ir