لیفان ۷۲۰ قرار است توسط کرمان موتور در سه ماه اول سال ۹۲ به بازار کشور عرضه شود که بر این اساس لیفان۷۲۰ بعد از ۵۲۰، ۶۲۰ و X۶۰ چهارمین محصول از کارخانه لیفان برای بازار ایران باشد...

لیفان ۷۲۰ قرار است توسط کرمان موتور در سه ماه اول سال ۹۲ به بازار کشور عرضه شود که بر این اساس لیفان۷۲۰ بعد از ۵۲۰، ۶۲۰ و X۶۰ چهارمین محصول از کارخانه لیفان برای بازار ایران باشد.
خودرو لیفان ۷۲۰ یک رده بالاتر از مدل ۶۲۰ جای می‌گیرد و ۱۵سانتیمتر در طول و ۶ سانتیمتر در عرض از این خودرو بزرگتر است و حدود ۰.۵ سانتیمتر کوتاه‌تر از ۶۲۰ است. با این شرایط طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب با ۴۷۰۰، ۱۷۶۵ و ۱۴۹۰ میلی‌متر برابری می‌کند و فاصله دو محور آن به ۲۷۰۰ میلی‌متر می‌رسد که در مقایسه با ۶۲۰ به میزان ۱۰ سانتی‌متر بیشتر بوده و نشان از فضای بیشتر سرنشینان دارد. شاید برایتان جالب باشد که ۷۲۰ با وجود طول بیشتری که نسبت به برادر کوچکتر خود دارد ۳۰ لیتر فضای بار کمتری در اختیار شما قرار خواهد داد.
این خودرو با یک پیشرانه ۱.۸ لیتری به بازار چین عرضه خواهد شد که توسط شرکت لیفان توسعه داده شده است و نهایت قدرتی برابر با ۱۲۶.۵ اسب بخار تولید می‌کند و چند اسبی نسبت به پیشرانه‌های موجود برای X۶۰ و ۶۲۰ ضعیف‌تر است اما این احتمال وجود دارد که کرمان موتور همان نمونه ۱۳۱ اسب بخاری موجود در ایران را برای این خودرو نیز در نظر بگیرد.



حد اکثر گشتاور این پیشرانه به ۱۵۹ نیوتن متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه می‌رسد و با یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی ترکیب خواهد شد. این خودرو با جعبه دنده اتومات یا CVT ارایه نخواهد شد و احتمالا نمونه CVT توسعه یافته توسط لیفان در آینده به لیست انتخاب‌های موجود برای این خودرو اضافه می شود. میزان مصرف سوخت این خودرو هنوز منتشر نشده اما توانسته استاندارد آلایندگی یورو۴ را دریافت کند.
۷۲۰ در هر چهار چرخ از ترمزهای دیسکی بهره می‌برد که در چرخهای جلویی از نوع خنک شونده هستند. ترمزهای این خودرو به سیستم‌های ABS و EBD مجهز شده‌اند. همچنین برای ایمنی بیشتر این خودرو در مجموع چهار کیسه هوا در نظر گرفته شده که شامل دو کیسه برای سرنشینان جلویی و دو کیسه هوای پرده‌ای می‌شود. دور بین دید عقب، سنسور دنده عقب و سیستم ضد سرقت از دیگر موارد ایمنی این خودرو هستند.
هنوز درباره قیمت احتمالی این خودرو اطلاعات دقیقی منتشر نشده است.

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: persiankhodro.com

مطالب جالب دیگر:
سگی عجیب که همه فکر کردند شیر است!! + عکس
سال آینده تهران ۵ ماه تعطیل خواهد بود!!
جزئیاتی از ماجرای ازدواج کردن رضا صادقی و همسرش !
اقدام‌ عجیب عربستانی‌ها با جسد یک‌ کودک!
عکس منتخب روز / 12 اسفند