10 ماشینی که سرعتی فوق العاده دارند! + عکس
بدون شک سرعت یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین قسمت‌های یک ماشین امروزی است! میخواهیم 10 ماشین پرسرعت و خاص را به شما معرفی کنیم.

10 ماشین زیبا و پرسرعت

عاشقان خودرو گاه از یک ماشین انتظار پرواز هم دارند؛ خب البته این روزها از محصولاتی که تولید می‌شود انتظار پرواز داشتن آن چنان هم زیاد نیست؛ اما اگر دوست دارید ببینید بهترین و سریع‌ترین خودروهای روز بازارهای جهان کدام‌اند، با ما همراه شوید تا کمی لذت ببریم.

در اینجا می‌خواهیم ۱۰ خودروی سریع دنیا که این روزها در بازار جولان می‌دهند را به شما معرفی کنیم.

 

Honda Accord V6

هوندا آکورد از خانواده سدان‌های متوسط محسوب می‌شود. در دنیا خودروهای سدان متوسط یا (Midsize Sedan) برای استفاده‌هایی چون کارهای روزانه و حمل و نقل با مصرف سوخت پایین تولید می‌شود. اگر در اروپا و یا آمریکای شمالی رانندگی کرده باشید می‌بینید که تعداد زیادی هوندا آکورد ۴ سیلندر در خیابان‌ها به آرامی در حال تردد هستند و بیشتر از ۵ مایل در ساعت نیز نمی‌توانند حرکت کنند.

اما نسخه V6 این خودرو کاملا شرایط متفاوتی دارد، محصولی سریع و فریبنده! این نسخه با قدرت ۲۷۸ اسب بخار سرعت صفر تا صد خود را تنها در عرض ۶ ثانیه طی می‌کند!

ماشین Honda Accord V6

ماشین Honda Accord V6

 

BMW 550i Gran Turismo

شاید هرکسی نتواند با این خودرو رانندگی کند! البته ظاهر این خودروی آلمانی نیز با سایر تولیدات این کمپانی کمی متفاوت است؛ اما یک اتفاق نظر در مورد این خودرو وجود دارد و آن این است: این خودرو سریع‌تر از چیزی است که نشان می‌دهد.

زیر کاپوت این خودرو موتوری V8 نهفته است که قدرتی برابر ۴۴۵ اسب بخار دارد و می‌تواند سرعت صفر تا صد کیلومتر را تنها در عرض ۵ ثانیه طی کند. البته نسخه سدان ۵۵۰i نیز سرعت بالایی دارد، اما خوب رانندگی و تجربه سرعت با نسخه GT کلا حس و حال دیگری دارد.

 

VolksWagen Golf R

کمی سخت است که بخواهیم برای برخی از علاقه مندان به رانندگی توضیح دهیم که Golf R بهتر و سریع‌تر از مثلا Subaru WRX STI بوده و ارزش پرداخت پول بیشتری نسبت به یک نسخه GT را دارد؛ اما باید پذیرفت که این خودرو یکی از عجیب‌ترین و کارآمدترین خودروهای حال حاضر بازار است.

حضور موتوری با ۳۰۰ اسب بخار در کنار طی سرعت صفر تا صد کیلومتر در عرض ۵ ثانیه خود بیانگر این موضوع است. این خودرو به راحتی می‌تواند عملکرد متفاوتی نسبت به یک ماشین GT یا هر مدل دیگری را داشته باشد!

 

ماشین VolksWagen Golf R

ماشین VolksWagen Golf R

 

Audi RS7 Performance

از لحاظ ظاهری هیچ تردیدی در چهره اسپرت و شیک RS7 وجود ندارد. محصول A7 یک گزینه شیک، اسپرت و جذاب است و به نظر می‌رسد که RS7 نیز در همان مسیر در حال تکمیل شدن است. با اینکه این خودرو از لحاظ ظاهری و در پوشش RS همانند رقیبش A7 اسپرت‌تر به نظر می‌رسد، اما حتما تعجب خواهید کرد اگر بدانید که نسخه RS7 Performance دارای یک موتور قدرتمند با توان ۶۰۵ اسب بخار است که سرعت صفر تا صد کیلومتر را تنها در عرض ۳ ثانیه طی می‌کند.

ماشین Audi RS7 Performance

ماشین Audi RS7 Performance

 

Mercedes-Benz E63 AMG Wagon

این محصول خاص کمپانی بنز را می‌توان یکی از بهترین خودروهای روز جهان دانست که ظاهر آن به هیچ وجه بیانگر عملکردش نیست. ظاهر این خودرو به مرور آن‌قدر تغییر کرده است که اصلا متوجه نخواهید شد پشت فرمان یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان نشسته‌اید. وقتی اسم واگن در انتهای نام یک خودرو می‌آید دیگر کسی انتظار ندارد که در زیر کاپوت آن یک قلب تپنده با توان تولید ۵۷۷ اسب بخار وجود داشته باشد که می‌تواند به قدر کافی شما را سورپرایز کند.

ماشین Mercedes-Benz E63 AMG Wagon

ماشین Mercedes-Benz E63 AMG Wagon

 

Dodge Charger Hellcat

خب اکثر علاقه مندان به خودرو می‌دانند که Hellcat چیست و آن‌ها با انتخاب این مدل خود را برای چالش سختی آماده می‌کنند. خب نگاهی به پشت این خودروی زیبا بی‌اندازید. آیا به قیافه‌اش می‌خورد که از یک موتور قدرتمند با توان تولید ۷۰۷ اسب بخار استفاده کند؟ به نظر من که خیر!

البته ظاهر جلوی خودرو کمی تهاجمی‌تر است، اما خوب بازهم نه در حد اندازه این موتور …!

 

Ford F-150 3.5 liter Ecoboost V6

وجود وانت‌ها و پیکاپ‌های غول پیکر با موتورهای توانمند و عجیب و غریب چیز جدیدی نیست؛ اما در این میان حضور محصولاتی چون Dodge Ram SRT-10 و Ford F-150 SVT که می‌توانند همچون رعد و برقی بدرخشند و سرعت عجیبی را برای شما فراهم کنند کمی جذاب‌تر از سایر وانت‌هاست.

با انتخاب این وانت، شما به یک موتور ۳.۵ لیتری V6 دست خواهید یافت که قدرتی برابر ۳۶۵ اسب بخار دارد و می‌تواند سرعت صفر تا صد را در عرض ۵.۶ ثانیه طی کند. عجب وانت جذابی!

ماشین Ford F-150 3.5 liter Ecoboost V6

ماشین Ford F-150 3.5 liter Ecoboost V6

 

Chevrolet SS

شورلت اس اس شاید همانند یک کامارو چهار درب در تعداد بالا به فروش نرسد، اما خب شما برای پیدا کردن یک خودرو سدان با قیمتی زیر ۵۰ هزار دلار که کارایی بالایی داشته باشد، حتما به مشکل می‌خورید! بله موتور این خودرو قدرتی معادل ۴۱۵ اسب بخار داشته و سرعت صفر تا صد کیلومتر را زیر ۵ ثانیه طی می‌کند. این خودرو، عملکرد عالی خود را مدیون سیستم تعلیق مغناطیسی و گیربکس دستی و خاص خود است. این محصول یکی از نادرترین پرنده‌های بازار به شمار می‌رود!

 

Ford Taurus SHO

این خودروی خاص فورد، در زمستان وارد بازار شده و در کنار Chrysler 300s به علاقه‌مندان عرضه شده و حتی اجاره نیز داده می‌شود. این خودرو نیز اصلا به ظاهرش نمی‌خورد که پیشرانه‌ای با توان تولید ۳۶۵ اسب بخار در زیر کاپوتش جا خوش کرده باشد.

 

Jeep Grand Cherokee SRT8

SUVها اصولا برای رانندگی خارج از شهر و جاده یا همان آفرود معروف در نظر گرفته شده‌اند! خوب این شرایط را کمی متفاوت می‌کند؛ اما این روزها شاسی بلندها بسیار شهری‌تر و البته سریع‌تر شده‌اند. یکی از آخرین محصولات کمپانی جیپ به نام Grand Cherokee SRT8 در کنار سایز بزرگش، قدرت فوق العاده‌ای نیز دارد.

قدرت موتور این خودرو برابر ۴۷۵ اسب بخار بوده و سرعت صفر تا صد نیز زیر ۵ ثانیه طی می‌شود! عجیب است نه؟


ماشین Jeep Grand Cherokee SRT8

ماشین Jeep Grand Cherokee SRT8



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: charkhan.ir