اختراع جالب بنز: حذف سوئیچ خودرو !
مرسدس بنز روشی جدیدی اختراع کرده است که براساس آن خودروهای این شرکت دیگر نیازی به سوئیچ (کلید) ندارند!

حذف سوئیچ از خودروهای بنز

کلید، واژه‌ای از مد افتاده در دنیای خودروهای مدرن کنونی و نگرشی قدیمی برای ورود به خودرو محسوب می شود. این واژه آنقدر از مد افتاده و قدیمی است که داشتن کلید (سوئیچ‌های) بدون اتصال با خودرو یک گزینه برای خودروهای امروزی به شمار می‌آید.

کلید مجازی چیست؟
گروه خودروسازی مرسدس بنز همواره در ساخت خودروهای بدون سوئیچ‌ پیشرو بوده است و این فرآیند را 20 سال پیش با ساخت سوئیچ‌ شبیه کارت‌های اعتباری آغاز کرد. اما اکنون بنز راهی را برای بازکردن درها و روشن کردن خودرو اختراع کرده که حتی نیازی به سوئیچ‌ های امروزی ندارد. در روش جدید راننده تنها باید یک کد هوشمند را روی سیم‌کارت تلفن هوشمندش ثبت کند.

بدون هیچ کلید اضافی؟
 بنز در خصوص مسائل امنیتی این فناوری به مشتریان اطمینان می‌دهد که امنیت این فرآیند با پارک خودرو در پارکینگ شخصی برابری می کند. از طرفی بنز در برابر شایعات مربوط به هک شدن سیم کارت اعلام کرده است که امنیت سیم کارت بالا بوده و کد امنیتی کاملا مورد حفاظت است.

اگر باتری تمام شود...
از آنجایی که کد روی سیم کارت ذخیره می‌شود و نه روی گوشی، در صورت اتمام باتری گوشی، مشتریان بدون هیچ دردسری همچنان می‌توانند وارد خودرو شوند. به محض ورود به خودرو مشتری می‌تواند تلفن همراه خود را با قرار دادن روی محفظه شارژ کننده احیاء کند.

گزینه‌های منفی
قطعا همه اعضای خانواده به این سادگی نمی‌توانند از خودرو با این کلید مجازی استفاده کنند. گوشی‌های آیفون نیز به دلیل فقدان قابلیت ارتباط میدانی نزدیک در این مجموعه فعال نخواهند شد. این قابلیت روی سری E خودروهای بنز اجرایی شده است و به زودی روی خودروهای دیگر بنز نیز عملیاتی خواهد شد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: asriran.com