با رنو کویید جایگزین پراید آشنا شوید
رنو کویید قرار است که جایگزین پراید شده و توسط رنو در ایران تولید و با قیمت 30 میلیون تومان به فروش رسد.

کیفیت رنو کویید چگونه است؟

رنو کویید خودرویی که قرار است بازار پراید را بگیرد خودرویی با حجم موتور ۸۰۰ یا ۱۰۰۰ بوده و طبق استانداردهای معتبر بین‌المللی هیچ امتیازی در تست‌های امنیت به دست نیاورده است.

پیمان کارگر معاون منطقه ای رنو در آفريقا، خاور ميانه و هند در نشست خبری از ورود محصول جدید رنو با نام رنو کویید به بازار ایران خبر داد و گفت: قيمت رنو كوييد در ايران حدود ٣٠ ميليون تومان خواهد بود. می تواند رقيب خودرويی مانند پرايد باشد؛ ترجيح ما اين است كه با همكاری ايران خودرو كوئيد را توليد كنيم.

وی در پاسخ به سوالاتی مبنی بر تفاوت کویید بازار ایران با بازار هند و برزیل اظهار کرد : رنو کویید ایران بهتر از کویید هند و برزیل خواهد بود. اما سوال اینجاست که چرا این رنو کویید نوظهور که داشتن یک ستاره در ایمنی آن را از کویید هندوستان و برزیل متمایز می کند از لحاظ قیمت گرانتر از آن دو نمونه خارجی است؟

Global Ncap یک موسسه معتبر و مستقل جهانی است که به بررسی سطح کیفیت و ایمنی خودروها پرداخته و بسته به چگونگی ایمنی خودروها در تست تصادف، صفر تا پنج ستاره کیفی به آن می‌دهد. در این زمینه در تست خودروی کوئید که چندی پیش از سوی این موسسه صورت گرفته، این خودرو حتی موفق به کسب یک ستاره از پنج ستاره ایمنی نیز نشده است.


ظاهر زیبای رنو کویید البته بدون کیفیت و ایمنی

ظاهر زیبای رنو کویید البته بدون کیفیت و ایمنی

 

بر اساس این گزارش در خصوص تفاوت قیمت همزادهای هندی و برزیلی این خودرو، در بازار هندوستان (دهلی) ارزان‌ترین نسخه کوئید (انجین 0.8 لیتری) حدود 265 هزار روپیه یا معادل 12.5 میلیون تومان و گران‌ترین نسخه‌اش (با انجین 1.0 لیتری) نیز حدود 395 هزار روپیه یا معادل 19 میلیون تومان است. البته میتوان یکی از دلایل این موضوع را در این دانست که بیش از 98% فرایند تولید آن در خود هندوستان بومی‌سازی شده است.

در برزیل نیز قیمت پایه‌ کوئید حدود 6200 یورو اعلام شده است که معادل تقریبی 24 میلیون تومان. اما بنابه گفته‌های آقای کارگر، رنو در تلاش است تا کوئید را با قیمتی در حدود 30 میلیون تومان به دست مشتری ایرانی برساند.

از دیگر نکاتی که می توان در مورد کویید به ان اشاره کرد این است که علی رغم مشارکت دو شرکت خودروساز کشور با رنو این احتمال وجود دارد که رنو کویید بدون همکاری هر دو شرکت در ایران به صورت مستقل تولید شود. این در حالی است که طبق گفته های کارگر ایجاد بازار رقابتی با پراید که تولید یکی از شرکای رنو نیز هست هدف آوردن این خودرو به بازار ایران است اما با تولید مستقل این خودرو و فروش ان در بازار ایران بازار به صورت انحصاری در اختیار بن رو قرار خواهد گرفت.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir