مشخصات و قیمت پژو 207 صندوقدار + عکس
قصد داریم شما را با جزئیات و امکانات خودروی پژو 207 صندوقدار آشنا کنیم.

مشخصات پژو 207 صندوقدار

پس‌از اینکه بعد از چند سال وقفه دوباره تولید پژو 207 یا در اصل همان 206 پلاس توسط ایران‌خودرو از سر گرفته شد، این شرکت تصمیم گرفت نسخهٔ صندوقدار آن‌را هم تولید کند که حالا همزمان با دنا پلاس رونمایی شده است. در قسمت جلویی 207 سدان شاهد همان دماغهٔ نسخهٔ هاچ‌بک 207 هستیم که شامل چراغ‌های جلوی جدید مجهز به دی‌لایت می‌شود.

در قسمت جانبی هم همرنگ بدنه شدن زه‌ها و دستگیرهٔ درها به همراه آینه‌های جدید راهنما دار از تغییرات 207 صندوقدار نسبت به 206 صندوقدار هستند.

 

نمای جلوی خودروی پژو ۲۰۷ صندوقدار

نمای جلوی خودروی پژو ۲۰۷ صندوقدار

 

اما عجیب‌ترین قسمت 207 SD قسمت عقب آن است چراکه هرچند ایران‌خودرو در این بخش از چراغ‌های جدید 207 هاچ‌بک استفاده کرده است اما سپر عقب هیچ تغییری نداشته و کاملاً با سپر عقب 206 SD یکسان است. این در حالی است که 207 صندوقدار اصلی تولید پژو از سپر متفاوتی مشابه 207 هاچ‌بک استفاده می‌کند که دارای دو مه شکن در طرفین است.

همچنین نوار چراغ‌های پلاک نیز در 207 سدان اصلی کمی متفاوت بوده و آنتن هم در قسمت انتهایی سقف نصب شده است درحالی‌که در 207 SD تولید ایران‌خودرو آنتن در قسمت جلو قرار داشته و نوار جا پلاک عقب هم مشابه 206 SD است. بااین‌حال مشخص نیست که چرا ایران‌خودرو در 207 صندوقدار از سپر عقب 206 صندوقدار استفاده کرده است.

 

نمای پشت پژو ۲۰۷ صندوقدار

نمای پشت پژو ۲۰۷ صندوقدار

 

با گذر از این اقدام عجیب ایران‌خودرو به کابین 207 صندوقدار می‌پردازیم که کاملاً مشابه 207 هاچ‌بک جدید بوده و مجهز به نمایشگر لمسی و غربیلک فرمان جدید با دکمه‌های کنترلی شده است. 207 SD مانند نسخهٔ سدان از تجهیزاتی چون آینه‌های برقی، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، دوربین دید عقب و... سود می‌برد.

پیشرانهٔ این خودرو هم مانند نسخهٔ هاچ‌بک و دیگر اعضای خانوادهٔ 206 همان موتور آشنای 1.6 لیتری TU5 است که طبق اعلام ایران‌خودرو 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور نیز توسط گیربکس دستی انتقال پیدا می‌کند و فعلاً خبری از نمونهٔ اتوماتیک نیست هرچند که طبق گزارشات ایران‌خودرو در آینده برنامهٔ تولید نسخهٔ اتوماتیک 207 را هم دارد.

 

نمای داخلی پژو ۲۰۷ صندوقدار

 

نمای داخلی پژو ۲۰۷ صندوقدار



بنا بر اعلام مدیر مرکز تحقیقات ایران‌خودرو، تولید انبوه پژو 207 صندوقدار از اسفند امسال آغاز شده و از شهریور سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. به گفتهٔ وی این خودرو حدود 5 میلیون تومان قیمت بیشتری از 206 تیپ 5 خواهد داشت و این یعنی 207 سدان با قیمتی در حدود 42 میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: pedal.ir