قیمت و مشخصات خودرو کوییک سایپا  + عکس
مراسم رونمایی از خودروی کوییک سایپا برگزار شد و به نظر می رسد خودروی خوب به همراه امکانات رفاهی مناسب در انتظار مصرف کنندگان خواهد بود.

مشخصات خودرو کوییک سایپا

بیش از 6 ماه از مشخص شدن برنامه سایپا برای عرضه مدل هاچ بک ساینا می گذرد و ظرف ماه های اخیر نیز زمزمه های ارائه این محصول با گیربکس اتوماتیک به عنوان ارزان قیمت ترین خودرو اتوماتیک بازار ایران شنیده میشد.

در همین حین و به شکل موازی، سایپایی ها از توسعه خودرو 212 تا اواخر امسال خبر می دادند اما امروز مشخص شد که 212 در واقع کُد فنی پروژه ساینا هاچ بک است که خود فیس لیفت تیبا هاچ بک به حساب می آید اما قرار است با نامی کاملا جدید "کوییک" روانه بازار شود.

آنطور که از بیانیه سایپا مشخص است این نام با توجه به تلفظ راحت در فارسی و انگلیسی و هم نام بودن با چند منطقه در کردستان و هرمزگان انتخاب شده است، اما در عین حال به نظر می رسد که ارتباط منطقی مشخصی بین نام های تیبا، ساینا و کوییک وجود ندارد، به خصوص که کوییک اساسا چیزی نیست جز ساینا هاچ بک و نامگذاری یک خودرو هاچ بک با نامی متفاوت از مدل سدان حتی در رویه عجیب خودروسازان داخلی هم تاکنون مصداقی نداشته است.


ظاهر خودرو کوییک سایپا

ظاهر خودرو کوییک سایپا

 

از تصاویر اولیه مشخص است، کوییک در نمای جلو تفاوت چندان بزرگی با ساینا سدان ندارد و تغییرات سپر جلو در جهت اسپرت نشان دادن چهره خودرو اعمال شده اند، اضافه شدن دو روف لاین (باربند پایه کوتاه) و بچه گلگیر های پلاستیکی در جهت هم سو سازی کوییک با مُد رایج در جهان خودرو برای ساخت هاچ بک های کراس انجام شده و در نمای عقب نیز شاهد استفاده از یک سپر اسپرت و چراغ هایی هستیم که نسبت به تیبا هاچ بک بسیار ظریف و حساب شده طراحی شده اند.


نمای پشت خودرو کوییک سایپا

نمای پشت خودرو کوییک سایپا

 

همانطور که از سوابق درخشان خودروسازان داخلی انتظار می رود اینبار نیز به جز گیربکس که احتمالا با همکاری شرکت بلژیکی پانچ به سایپا راه یافته است، با مورد جدید دیگری مواجه نیستیم، موتور مورد استفاده برای کوییک همان موتور نام آشنا تیبا و ساینا با 1.5 لیتر حجم و 87 اسب بخار قدرت است که در واقع موتور ارتقاء یافته و حجم خورده پراید به حساب می آید.


آپشن های کوییک سایپا

اما کوییک به امکانات و ویژگی های دیگری غیر فنی ای نیز مجهز شده است که پیشتر در خانواده تیبا و ساینا دیده نشده بودند، از جمله این امکانات می توان به نمایشگر 7 اینچی، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، دوربین و سنسور دنده عقب، کروز کنترل، صندلی برقی راننده، خروجی USB و آینه های برقی اشاره کرد که احتمالا تنها در نسخه های فول آپشن کوییک در دسترس خواهند بود.

همچنین برای مدل اتوماتیک (با گیربکس CVT) سیستم فرمان برقی نیز جایگزین فرمان سنتی هیدرولیکی شده است که از جمله معدود تغییرات فنی پروژه کوییک (212) در مقایسه با تیبا و ساینا به نظر می رسد.


نمای داخلی خودرو کوییک سایپا

نمای داخلی خودرو کوییک سایپا

 

قیمت کوییک سایپا

سایپا هنوز به شکل رسمی قیمت کوییک را اعلام نکرده اما با توجه به روند قیمت گذاری های این خودرو ساز و ترتیب افزایش قیمت تیبا نسبت به پراید و ساینا نسبت به تیبا، می توان حدس زد که قیمت کوییک به خصوص در نسخه اتوماتیک و فول آپشن در محدوده 35 میلیون تومان تعیین شود و از این رو کوییک از نظر قیمتی به رقیبی گران قیمت برای پژو 206 هاچ بک تبدیل خواهد شد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: digiato.com