ظاهر زیبای خودرو جدید بنز در کلاس A
قصد داریم به معرفی و بررسی خودرو بنز در کلاس A بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

با خودروی زیبای بنز در کلاس A آشنا شوید

 مرسدس بنز درحال بازطراحی خودروهای کامپکت این برند در کلاس A است. با این هدف، مدل مفهومی سدان A در نمایشگاه خودروی شانگهای معرفی شد.

قرار نیست هر محصول از یک برند اصیل و باعظمت، مورد توجه بازار قرار گیرد. نسل اخیر مرسدس کلاس A با بدنه‌ هاچبک فروش خوبی تجربه نکرد.

با معرفی مدل مفهومی سدان A، می‌توان نتیجه گرفت نسل آینده‌ کلاس AA به‌زودی با طراحی جدید و فناوری‌های مدرن بازخواهد گشت.

این خودروی مفهومی در جلو پنجره و چراغ‌های جلو، حالتی اسپرت و انتقام‌جو دارد که تا حد زیادی از مدل مفهومی AMG GTT الهام گرفته است. فناوری به‌ کار گرفته‌ شده در چراغ‌ها، حالتی سه‌ بعدی به طرح داخل آن می‌دهد که به لطف لایه‌ای فرابنفش حاصل می‌شود.

چراغ‌های عقب نیز به نوعی قرینه‌ چراغ‌های جلو هستند و با زمینه رنگ قرمز، همان طراحی فضایی را القا می‌کنند.


خودرو بنز در کلاس A

خودرو بنز در کلاس A

 

درحالی‌که سبک بدنه‌ی سدان A، در ظاهر مطابق خودروی CLA است؛ مرسدس این مدل را در تولید نهایی، بین سدان کلاس C و خودروی CLA می‌داند، ضمن اینکه توقف تولید CLA را تأیید نمی‌کند.

سدان A، حدود ۴.۵۷ متر طول دارد که در مقایسه با CLA نزدیک به ۶ سانتی‌متر بلندتر است. این خودروی مفهومی، ۹ سانتی‌متر نیز پهنای بیشتری دارد و در ارتفاع سقف، ۲.۵ سانتی‌متر بالاتر است.

هرچند زمان دقیق تولید این خودرو مشخص نیست؛ اما ظاهر جذاب آن، هواداران مرسدس بنز را به آینده‌ خودروهای کامپت و احتمالا خوش‌قیمت از این برند محبوب امیدوار کرده است.


ظاهر زیبا خودرو بنز در کلاس A

ظاهر زیبا خودرو بنز در کلاس A

 

سرپرست تیم طراحی مرسدس بنز معتقد است که خودروهایی مثل سدان A، انقلابی در سبک طراحی جدید این برند موسوم به خلوص احساسی (Sensual Purity) و فلسفه‌ آن هستند.

گوردون واگنر می‌گوید: مدل مفهومی سدان A، نشان می‌دهد که دوره‌ خطوط تیز و شکسته در طراحی خودرو به پایان رسیده است و با تناسبی کم‌نظیر و حالتی احساسی در بدنه، حجم خطوط کاهش یافته‌اند. این خودرو گامی تازه در فلسفه‌ «خلوص احساسی» است و می‌تواند آغازگر عصر جدیدی در طراحی خودرو باشد.

احتمال دارد نسل جدید پیشرانه‌های ۴ سیلندر توربوشارژ مرسدس بنز با قدرتی نزدیک به ۳۵۵ اسب بخار روی آن قرار داده شود. از سویی دیگر، ممکن است این خودرو در اختیار برند AMG قرار گیرد و صرفا با آپشن‌های بالا و قیمتی بیش از ۴۰ هزار دلار عرضه شود.

پلت‌فرم کلاس AA به نام MFA پیش از این به صورت هاچبک و کراس‌اوور در مجموعه‌ AMG تولید شد که به ترتیب، A45 و GLA455 نام داشت. امروزه آئودی A3 در دو تیپ هاچبک و سدان، مهم‌ترین رقیب مرسدس بنز در کلاس A محسوب می‌شود.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: zoomit.ir