تصاویر و مشخصات گران قیمت ترین خودروی جهان با قیمت 48 میلیارد تومان
رولزرویس گرانقیمت ترین خودروی جهان را با قیمت 48 میلیارد تومان ساخت و نکته جالب این است که از این خودرو فقط 1 نمونه ساخته شده است.

ساخت گرانقیمت ترین خودروی جهان توسط رولزرویس

رولزرویس به تولید خودروهای لوکس و گران‌قیمت مشهور است. این شرکت اما از خودرویی رونمایی کرده که تنها یک دستگاه در جهان از آن ساخته شده و لقب گران‌قیمت‌ترین خودروی حال حاضر جهان را به خود اختصاص است.

این خودرو به نام Sweptail بر اساس پلتفرم رولزرویس فانتوم کوپه تولید شده است اما از سال ۲۰۱۳ مهندسان این شرکت به سفارش یک خریدار پولدار در حال کار بر روی آن هستند.

طراحی این خودرو اما از مدل‌ های ونتیج الگوبرداری شده و هر کسی را یاد قایق‌های لوکس می‌اندازد. تاثیر الهام از قایق‌هال لوکس در پشت این خودرو کاملا به چشم می‌خورد. در در بخش عقبی این خودرو شیشه‌عقب از سقف به روی درب صندوق رسیده و فرمی سه‌گوش را به وجود آورده است.


نمایی از پشت خودروی رولزرویس

نمایی از پشت خودروی رولزرویس

 

در داخل خودرو هم مهندسان رولزرویس کاملا دست به دگرگونی زده‌اند و از تریم چوب و همچنین چرم طبیعی استفاده شده است. چشمگیرترین تغییر اما حذف صندلی‌های عقب و ایجاد فضایی ویژه و چوبی با نورپردازی آبی‌رنگ به حساب می‌آید. همچنین بخش خاصی برای قرار گرفتن لپ‌تاپ سفارش‌دهنده خودرو در نظر گرفته شده است.


نمایی از داخل خودروی رولزرویس

نمایی از داخل خودروی رولزرویس

 

نمایی خارجی خودروی رولزرویس

Rolls-Royce-Sweptail1.jpg

 

مدیر ارشد رولزرویس گفته است که این کارخانه انگلیسی با تولید این خودرو نشان داد که هم چنان در صدر تولید خودروهای خاص و سفارشی است. قیمت این خودرو که پلاک بسیار خاص 08 هم دارد ۱۳ میلیون دلار تخمین زده شده است. بوگاتی شیرون که یکی از گران‌قیمت‌ترین خودروهای جهان است در بازار جهانی به قیمت ۳ میلیون دلار به فروش می‌رود.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir