مصرف بنزین بوگاتی شیرون چقدر است؟ خودرویی با سرعت 400کیلومتر در ساعت
شاید برایتان جالب باشد که بدانید خودروی بوگاتی شیرون چقدر بنزین مصرف می کند!

بوگاتی شیرون صدی چند بنزین می‌سوزاند؟

مصرف بوگاتی شیرون چقدر است؟ این مسئله جالبی نه تنها برای یک درصد مردم جهان که می‌توانند بوگاتی شیرون را بخرند بلکه برای همه است. قدرت بالای پیشرانه این خودرو نیازمند سوخت بسیار زیاد برای سیر کردن پیشرانه 16 سیلندر 8 لیتری کواد توربو است!

در واقع ما از اینکه آژانس حفاظت محیط‌زیست آمریکا تمایل به تست این هایپرکار داشته احساس جالبی داریم زیرا می‌دانیم فردی که سه میلیون دلار برای چنین خودرویی می‌پردازد اصلاً علاقه‌ای به این چیزها ندارد و حتی اگر علاقه‌ای هم داشته باشد، قطعاً هزینه سوختش را دارد. بر اساس آزمایش‌های صورت گرفته شیرون در بزرگراه مصرف 16.8 لیتر در هر صد کیلومتر، در شهر مصرف 26.1 لیتر در هر صد کیلومتر و به‌صورت ترکیبی مصرف 21.4 لیتری دارد.

در حقیقت وقتی این را در نظر بگیرید که شیرون چه توانایی‌هایی در شتاب گیری و حداکثر سرعت دارد، این اعداد را چندان بد نخواهید یافت. در مقام مقایسه باید گفت فراری F12tdf که قدرت بسیار کمتری دارد تنها در سیکل ترکیبی مصرف بهتری داشته و لامبورگینی آونتادور نیز وضعیتی مشابه دارد.

خب این خودرو در برابر آمریکایی‌های خوش‌اشتها چه وضعیتی دارد؟ به اوایل سال‌های 2000 برویم و در آن خواهید دید که کادیلاک اسکالید 2002 همان مصرف بزرگراهی 16.8 لیتری داشته و در شهر نیز 23.5 لیتر سوخت نوش جان می‌کند. اگر فکر می‌کنید داج وایپر 8.4 لیتری سوخت را می‌بلعد درست فکر می‌کنید؛ اما مصرف سوخت آن اندکی بهتر از شیرون است.

 از نظر فنی مصرف سوخت ترکیبی شیرون بدتر از خودروهای یاد شده است اما اختلاف اندکی در این میان وجود دارد. از طرف دیگر شاهد پرفورمنس استثنایی شیرون هستیم که حتی قابل‌مقایسه با خودروهای زیادی نیست بنابراین این مصرف سوخت توجیه می‌شود.

با تغییر جهت خودروسازان به محصولات هیبریدی و الکتریکی، شیرون می‌تواند آخرین هیولای احتراق داخلی باشد. البته که این خودرو مصرف سوخت بدی دارد اما با این مصرف سوخت کاری را انجام می‌دهد که اکثر خودروها نمی‌توانند انجام دهند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: pedal.ir