مشخصات ساندرو استپ وی فیس‌لیفت ۲۰۱۷ + عکس
قصد داریم به معرفی و بررسی مشخصات ساندرو استپ وی فیس لیفت جدید بپردازیم در ادامه با ما همراه شوید.

ساندرو استپ وی فیس‌لیفت ۲۰۱۷

درحالی‌که نسل قبلی داچیا یا همان رنو ساندرو استپ وی در کشورمان طرفداران زیادی داشته، صف خرید طولانی برای آن تشکیل شده و فاصله قیمتی این خودرو در کارخانه و بازار به چندین میلیون تومان نیز رسیده، اما این خودرو یکی از ارزان‌ترین محصولات قابل ارائه در اروپا بوده و به واسطه همین بهای کم موفقیت شایانی را نصیب کمپانی کرده است.

حدود 60 درصد فروش ساندرو به نسخه خشن‌تر و بلندقدتر استپ وی مربوط می‌شود و هم‌اکنون مدل فیس لیفت از نسل جدید آن روانه بازارهای اروپایی شده است.

تغییرات ظاهری این خودرو شامل چراغ‌های جلو و عقب بازنگری شده، جلوپنجره جدید و سپر جلوی متفاوت می‌باشد. داخل کابین شاهد استفاده از متریال جدید و تریم کرومی و غربیلک فرمانی تازه هستیم. ارتفاع مدل استپ وی نسبت به نسخه استاندارد ساندرو ارتفاع بیشتری داشته و پوشش‌های پلاستیکی مشکی در اطراف بدنه موجب متمایز شدن نسبت به نمونه‌های عادی شده است. فلاپ های جلو و عقب آلومینیومی و ریل‌های سقف تکمیل کننده تغییرات ساندرو استپ وی هستند.

 

ساندرو استپ وی با ظاهر جدید

ساندرو استپ وی با ظاهر جدید

 

استپ وی در مدل پایه عرضه نمی‌شود بنابراین برای خرید آن باید مدل گران‌تر اما مجهزتر Ambiance (تست شده در این مقاله) یا مدل فول Laureate را خریداری نمایید.

مدل Ambiance هنوز هم کاملاً پایه بوده اما بهای ارزانی دارد و قیمت آن از 8995 پوند آغاز می‌شود (این قیمت را با بهای حدود 62 میلیون تومانی نسل قبل ساندرو در کشورمان مقایسه کنید). اگرچه این خودرو جزو مدل‌های ارزان‌قیمت محسوب می‌شود اما دارای تجهیزاتی چون شیشه‌های جلوی برقی، رادیوی DAB با بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع، اهرم تعویض دنده چرمی، دستیار کمک به حرکت در سربالایی و شیشه‌های دودی است. همچنین چراغ‌های روز روشن LED نیز وجود دارد.

 

ساندرو استپ وی جدید از نمای داخلی

ساندرو استپ وی جدید از نمای داخلی

 

در روی جاده می‌بینیم که فرمان خودرو سنگینی خاصی در سرعت‌های پایین داشته و تعویض دنده نیز با ناهنجاری صورت می‌گیرد. همچنین با افزایش سرعت شاهد تکان‌های زیاد بدنه خواهید بود. سیستم تعلیق قدبلندتر استپ وی به این معنی است که خودرو به خوبی از عهده دست اندازهای بزرگ برآمده و صندلی‌های نرم نیز راحتی زیادی دارند.

پیشرانه 3 سیلندر 0.9 لیتری ساندرو استپ وی قدرت 89 اسب بخاری داشته و در رانندگی‌های شهری قدرتمند احساس می‌شود اما زمانی که وارد جاده می‌شوید باید صبوری بیشتری به خرج دهید. برای حل این مشکل می‌توانید نسخه دیزلی کم‌مصرف‌تر با همان قدرت را انتخاب کنید که گشتاور بیشتری دارد اما 1500 پوند گران‌تر است.

ساندرو استپ وی با بهای زیر 9 هزار پوند خود نشان می‌دهد که هنوز هم ارزش برجسته‌ای دارد. البته اگر بخواهید این خودرو را به‌صورت اقساطی بخرید و اقساط ماهانه شما کمتر از 100 پوند باشد مجبور هستید سپرده پیش‌پرداخت نسبتاً سنگین 2370 پوندی را بپردازید.

ساندرو استپ وی جایگاه خود به عنوان مدلی شیک‌تر در طیف محصولات ساندرو را حفظ کرده که این امر به لطف ظاهر کراس اوور مانند، سواری راحت و لیست تجهیزات قابل‌احترام میسر گردیده است. اگرچه این خودرو رانندگی فوق‌العاده‌ای ندارد اما بهای آغازین 8995 پوندی به این معناست که ساندرو استپ وی هنوز هم گزینه‌ای درخور تأمل محسوب می‌شود.

مشخصات داچیا ساندرو استپ وی 0.9 TCe 90 Ambiance

قیمت: 8995 پوند
پیشرانه: 3 سیلندر 0.9 لیتری توربو بنزینی

قدرت/گشتاور: 89 اسب بخار/140 نیوتون متر
گیربکس: 5 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 11.1 ثانیه
حداکثر سرعت: 167 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: 5.1 لیتر در هر صد کیلومتر


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: pedal.ir