10 ویژگی جالب که بهتر است ماشین شما آنها را نداشته باشد!
قصد داریم به بیان 10 ویژگی و قابلیت جدید در خودرو های امروزی بپردازیم که ترجیح می دهید نداشته باشید

10 قابلیت جدیدی که نمی خواهید در ماشین تان باشد

جای هیچ بحثی وجود ندارد که صنعت خودرو در 15 سال گذشته پیشرفت چشمگیری کرده است. ماشین هایی با موتورهای کاراتر گازی، هیبریدی، برقی پا به عرصه گذاشته اند و موج جدیدی از فناوری موجب سریع تر و ایمن تر و البته راحت تر شدن سواری با ماشین ها شده است. اما برخی از قابلیت ها و امکانات جدیدی که برای سرعت یا ایمنی بیشتر ماشین ها در آنها به کار رفته را عده ای از رانندگان دوست ندارند.

ممکن است کمی عجیب باشد اما در ادامه به معرفی ویژگی هایی می پردازیم که بسیاری از رانندگان دوست ندارند در ماشین خود آنها را داشته باشند.

ویژگی Auto start/stop

در تئوری ایده استفاده از این ویژگی ممکن است خوب و ایده آل به نظر برسد چرا که به طور اتوماتیک حین ترافیک های طولانی موتور ماشین را خاموش کرده و از کار کردن در جای موتور جلوگیری می کند اما در ترافیک هایی که نیاز به توقف و حرکت پشت سر هم است، این خاموش و روشن شدن موتور مثل یک شکنجه چینی بر روی اعصاب راننده است. این ویژگی ممکن است به مصرف بهینه سوخت کمک کند اما خاموش و روشن شدن پی در پی موتور و استارت های پیاپی به باتری ماشین آسیب وارد می کند.
 

فعال شدن اتوماتیک نوربالای چراغ های جلو

یکی دیگر از ویژگی هایی که به نظر بی مورد است استفاده از امکان دو برابر شدن شدت نوربالا در شرایط خاص است که به منظور ایمنی بیشتر رانندگی در برخی ماشین ها دیده می شود اما این کار باعث دید نامناسب رانندگان ماشین های جلویی می شود. این ویژگی به طور خودکار توسط سنسورهایی که در برخی ماشین ها تعبیه شده با توجه به شرایط و نیاز راننده به نور بیشتر برای دید بهتر فعال می شود اما این سنسورها گاهی اشتباه می کنند و در مواجهه با علائم رانندگی کنار خیابان گمراه می شوند و چراغ های LED پر نور ماشین ها در مواقع غیرضروری روشن می شود که این نور زیاد موجب آزار رانندگان دیگر است.
 

سیستم پایش فشار تایرها (TPMS)

یکی از احمقانه ترین امکاناتی که در تاریخ صنعت خودرو در ماشین ها به کار رفته استفاده از سیستم TPMS است که برای آگاهی راننده از وضعیت فشار باد لاستیک از آن استفاده می شود. این ویژگی با روی کار آمدن نمایشگرهای دیجیتالی که گزارش لحظه به لحظه از اخرین وضعیت ماشین در اختیار راننده قرار می دهد، بی معنی به نظر می رسد. با استفاده از این سیستم اگر در هوای سرد، تایرهای شما کمی افت فشار پیدا کنند، بسیاری از سیستم های ماشین مختل می شوند و حرکت خودرو در حالت هشدار خواهد بود. افت فشار در تایرها و کم بادی آنها به سادگی قابل تشخیص است و نیازی به استفاده از این ویژگی در ماشین ها احساس نمی شود.
 

ترمز اتوماتیک

به منظور اجتناب از تصادف بسیاری از رانندگان ترجیح می دهند خودروی آنها مجهز به سیستم هشدار تصادف و ترمز اضطراری باشد اما ترمز اضطراری در برخی شرایط که سنسورهای ماشین شرایط اشتباهی را برای اعمال ترمز اضطراری تشخیص دهند، خطرناک است. تصور کنید یک پلاستیک معلق در هوا ناگهان از جلوی ماشین شما در هوا به پرواز در آید، سیستم ترمز اضطراری در این شرایط به اشتباه می افتد و در حالی که با سرعت 70 مایل در ساعت در حرکت هستید، هر چهار چرخ ماشین قفل می شوند.
 

دکمه های هاپتیک

این دکمه ها که حواس رانندگان را پرت می کنند، احتمالاً تا چندی دیگر در ماشین ها نخواهیم دید. صفحه نمایش لمسی که در بیشتر ماشین ها دیده می شود نیاز به موس، فشردن برخی دکمه ها یا لمس صفحه نمایش دارد به طوری که نبود این امکانات از بودنشان بهتر است چرا که هم باعث سردرد و هم باعث حواس پرتی راننده می شوند. صفحه نمایش های لمسی که حساسیت بالایی دارند و یا حتی به خوبی کار نمی کنند و نیاز به فشردن بیشتری دارند، هر روز بیشتر از دیروز ضرورت استفاده از امکانات فرمان صوتی در ماشین ها را نمایان می سازند.
 

سیستم های نیمه خودران ماشین ها

اشتباه نکنید! ماشین های خودران، آینده صنعت خودروسازی را شکل می دهند اما هنوز فناوری اجرای آن تکمیل نشده است. خودروهای خودران و نیمه خودرانی که برخی کمپانی ها مثل مرسدس بنز، ولوو، تسلا عرضه کرده اند در حفظ سرعت، حرکت بین خطوط، ترمز اضطراری عملکرد خوبی دارند اما در برخی ویژگی های دیگر چندان خوب عمل نمی کنند. به عنوان مثال، در برخی موارد برای ناوبری و حرکت به سمت مقصد، این خودروها شما را از مسیرهایی به مقصد می رسانند که دوست ندارید از آنجا عبور کنید.
 

 آینه عقب دیجیتالی

کادیلاک برای اولین بار از این فناوری چند سال قبل رونمایی کرد و در ظاهر که فناوری خوبی به نظر می رسید. چرا که مثلا در راندن یک کراس اوور بزرگ یا SUV که دید قسمت عقب بسیار کم است، به سادگی می توانید با این آینه ها به شرایط قسمت عقب ماشین مسلط باشید. اما در واقعیت، تطبیق زاویه نمایش قسمت پشت ماشین از آینه دیجیتالی با چشمان راننده کمی مشکل است و کمی زمان می برد تا چشمان شما شرایط دقیق و زاویه ماشین در آن حالت را درک کند که اصلا مورد خوبی نیست و بهتر است این فناوری هم در حد همان ماشین های مفهومی باقی بماند تا اینکه در عمل از آن استفاده شود.
 

سیستم های هشدار

بسیاری از ماشین های جدید با انبوهی از سیستم های الکترونیکی در قسمت ایمنی تجهیز شده اند و باید اذعان کرد که برخی از این سیستم ها نیز واقعا کاربردی هستند.شما می توانید از امکانات دوربین 360 درجه، پایش نقطه کور، هشدار خروج از خط و... به خوبی استفاده کنید اما همه این موارد تا وقتی خوب هستند که در یک ترافیک گیر نیفتاده اید. چرا که بسیاری از این سیستم ها در چنین شرایطی شروع به فعالیت می کنند و ماشین در وضعیت قرمز قرار می گیرد و تمام زنگ هشدارها به صدا در می آید و مجبورید در چنین شرایطی تمام این سیستم ها را خاموش کنید. امیدواریم ماشین های بیشتری به قابلیت خاموش و روشن کردن سیستم های هشدار مجهز باشند که بتوان در چنین شرایطی انها را خاموش کرد اما هنوز بسیاری از ماشین ها این قابلیت را ندارند و به طور پیش فرض تمامی امکانات ایمینی در وضعیت فعال به سر می برند.
 

تمامی کنترل های دیجیتالی

وقتی سوار بر یک ماشین مدرن با کنسول جلوی شیک می شوید، حس خوبی به شما دست می دهد اما مشکل زمانی است که شما می خواهید مثلا کولر را روشن کنید یا صدای سیستم صوتی را زیاد کنید یا به رادیو گوش دهید، با وجود انبوده دکمه های دیجیتالی برای کسی که کار کردن با انها را بلند نیست، این کار کمی سخت به نظر می رسد. بسیاری از رانندگان از همان رادیوهای قدیمی و دکمه های فیزیکی بیشتر خوششان می آید چرا که کار کردن با آنها برایشان راحت تر است.
 

کیت تعمیر تایر

خبر خوب این است که مهندسان برای افزایش فضای صندوق عقب ماشین تمهیداتی اندیشیده اند اما به نظر می رسد جایگاهی که برای قراردادن لاستیک زاپاس تعبیه شده همواره خالی است و رانندگان مجبورند خودشان در آن یک لاستیک زاپاس قرار دهند و یا در اولین تعمیرگاه لاستیک زاپاس تهیه کنند که این قضیه برای رانندگان آزار دهنده است. در هر صورت به شما توصیه می کنیم که همواره یک لاستیک کهنه زاپاس در این قسمت قرار دهید تا در صورت بروز مشکل بتوانید از آن استفاده کنید.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: bartarinha.ir