بی ام و X2 شاسی بلند جدید و زیبای BMW + عکس
عضو جدید شاسی‌بلندهای بی ام و bmw با نام X2 معرفی شد که در ادامه با این خودروی زیبا آشنا خواهید شد.

بی ام و X2 معرفی شد

عضو جدید شاسی‌بلندهای بی ام و،  در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی شد. مدل X2، بین X1 و X3 قرار می‌گیرد تا همراه با X5 ،X4 و X6، تنوع بی‌نظیری به سبد محصولاتی ب‌ام‌و بدهد.

کراس‌اورهای اسپرت بی ام و، هر روز جذابیت بیشتری پیدا می‌کنند و با آپشن‌های مختلف، قیمت‌های متنوعی از ۳۴ هزار دلار در نسخه‌ی استاندارد X1 تا ۱۱۵ هزار دلار در X6 M به همراه دارند. جدیدترین محصول این گروه، کراس‌اور کامپکتX2 خواهد بود که البته مشابهت زیادی با X1 دارد. شاید تصور کنید، این خودرو بزرگ‌تر از X1 و کوچک‌تر X2 است، اما در واقع، X2 حدود ۷.۵ سانتی‌متر طول کمتری نسبت به X1 دارد و به همین میزان هم، نسبت به زمین ارتفاع سقف کمتری دارد. البته فاصله‌ی بین محورهای X1 و X2 برابر خواهد بود تا فضای سرنشینان و طول کابین، تفاوت خاصی نداشته باشد.

مهم‌ترین تفاوت X2 با مدل X1، کوتاه‌تر بودن فاصله‌ی اورهنگ (فاصله‌ی محور چرخ‌ها تا لبه‌ی سپر :Overhang) است که همراه با بدنه‌ی حجیم و سه‌بعدی، بزرگ‌تر از X1 به نظر می‌رسد. فاصله‌ی کف X2 با سطح زمین، کمتر از X1 است و باید قبول کرد، به دلیل سبک طراحی بدنه، اسپرت‌تر و جوان‌پسندتر عمل می‌کند. ترکیب یک ظاهر عضلانی با چراغ‌های LED جلو و عقب، ادوات خاکستری رنگ در قسمت رکاب و سپرها، در کنار اسپویلر عقب، ب‌ام‌و X2 را نه‌تنها متمایز از X1، بلکه فراتر از دیگر کراس‌اورهای این کلاس، نشان می‌دهد.

 

عکس بی ام و X2

عکس بی ام و X2

 

در فضای داخلی X2، اصالت محصولات بی ام و حفظ شده است؛ درحالی که می‌توان رنگ‌بندی‌های متنوعی در پوشش صندلی‌ها و قسمتی از داشبورد داشت. سقف پانورامیک، جذابیت خاصی به این محصول می‌دهد و لوکس‌ بودن X2 را تقویت می‌کند. صندلی‌ها برای پنج سرنشین طراحی شده‌اند و با جمع‌کردن ردیف عقب، ۱۴۱۸ لیتر فضای بار در اختیار سرنشینان خواهد بود که البته رقم خیره‌کننده‌ای در این کلاس بدنه نیست. نمایشگر لمسی X2 در مدل استاندارد، ۶.۵ اینچ و در نسخه‌های بالاتر، ۸.۸ اینچ خواهد بود که طیق معمول خودروهای بی ام و، مستقل از داشبورد و روی آن، ارائه می‌شود. آپشن‌های ایمنی X2، مثل هشدار خروج از خط (لاین)، ترمز اضطراری و همچنین نسل جدید سرگرمی‌های چند رسانه‌ای ب‌ام‌و، از طریق نمایشگر اصلی قابل دسترسی خواهند بود. سیستم کانکتد پلاس (+BMW Connected) در X2 فعال خواهد بود تا امکان استفاده از اینترنت WiFi و اپل‌کار پلی فراهم شود. به گفته‌ی مدیران ب‌ام‌و، X2 فعلا فاقد هرنوع فناوری خودران و آپشنی در این زمینه خواهد بود.

 

نمای داخلی بی ام و X2

نمای داخلی بی ام و X2

 

بی ام و وعده داده است تا چند ماه دیگر، چهار نسخه‌ی بنزینی و پنج مدل دیزلی برای X2 معرفی کند که از جعبه‌دنده‌های متفاوتی برخوردار خواهند بود. همه‌ی پیشرانه‌های X2، چهار سیلندر خواهند بود و خبری از نمونه‌ی ۳ سیلندر سری X1 یا پیشرانه‌های ۶ سیلندر X۵ برای X2 نخواهد بود. مهم‌ترین مدل‌های این خودرو عبارت هستند از xDrive18i, xDrive20i, xDrive20d و xDrive25d که در نمونه‌های xDrive به صورت دو دیفرانسیل و در نسخه‌های SDrive، تک‌دیفرانسیل خواهند بود. پیش‌بینی می‌شود مدل xDrive20i با پیشرانه‌ی توربوشارژ ۲ لیتری، پرتقاضا‌تر از دیگر مدل‌ها باشد، چرا که قدرت ۱۹۲ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. این نسخه از X2، با جعبه‌دنده‌ی خودکار ۷ سرعته و دو کلاچه، در زمان ۷.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت.

قدرتمندترین مدل X2، با پیشرانه‌ی توربودیزل ۲ لیتری (xDrive25d) ارائه می‌شود که قدرت ۲۳۱ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. ب‌ام‌و ادعا می‌کند که این نسخه، در زمان ۶.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و بین ۵.۱ تا ۵.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، میانگین مصرف سوخت خواهد داشت.

خودروی X2، مثل دیگر محصولات بی ام و با آپشن‌های سری M قابل خرید خواهد بود، اما تغییر خاصی در پیشرانه یا توانایی‌های فنی خودرو، اعمال نخواهد شد. رینگ‌های استاندارد X2، از سایز ۱۷ اینچ انتخاب شده‌اند اما می‌توان نمونه‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی هم برای آن سفارش داد، ضمن اینکه با انتخاب آپشن‌های سری M اسپرت X، سپرهای اسپرت هم به خودرو اضافه خواهند شد.

قیمت نهائی نسخه‌های مختلف X2 با آپشن‌های مختلف، هنوز در اختیار رسانه‌های قرار نگرفته است اما مدیران بی ام و از آستانه‌ی فیمت ۳۸ هزار دلار برای این خودرو، خبر داده‌اند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: zoomit.ir