این نکات را درباره روغن ترمز باید بدانید
میخواهیم به بیان نکاتی درباره روغن ترمز بپردازیم که دانستن آنها برای دارندگان اتومبیل مهم است.

همه چیز درباره روغن ترمز

روغن ترمز سیالی مصنوعی است که اجزای سیستم ترمز خودرو را با انتقال فشار هیدرولیکی از پمپ تا سیلندر ترمز حرکت می‌دهد و سبب فشار لنت ترمز بر دیسک می‌شود.

این روغن تحت دما و فشار بالا کار می‌کند و به همین دلیل باید از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد.

تبخیر این ماده حیاتی باید بسیار کم باشد، نقطه جوش آن بالا بوده و در دمای پایین هم یخ نزند؛ همچنین این روغن نسبت به نفوذ رطوبت و حباب های هوا نیز حساس است.

با گذشت زمان زمانی‌ که میزان رطوبت و آلودگی‌ها افزایش پیدا کند تاثیر بسیاری بر روی نقطه جوش روغن ترمز می‌گذارد و این مایع دیگر آن خاصیت گذشته را نخواهد داشت، به همین دلیل لازم است که روغن ترمز در فواصل زمانی معین تخلیه و با روغن جدید تعویض گردد.

بسیاری از خودروسازان و شرکت های تولید کننده روغن این زمان را 2 سال عنوان می‌کنند البته بهتر است که به دفترچه راهنمای خودروی خود مراجعه و یا از دستگاه تست روغن ترمز استفاده نمایید. این تسترها دقیقا مقدار نقطه جوش را اندازه گیری می‌کند و اگر نقطه جوش به مرز خطر رسیده باشد، تعویض را پیشنھاد می‌کند. به دلیل حساسیت سیستم ترمز خودرو توصیه می‌شود که تعویض روغن ترمز در تعمیرگاه‌های مجاز صورت گیرد، همچنین پس از تعویض، هواگیری و پرکردن ترمز ضروری است.

اخطار: روغن ترمز بشدت خورنده است. هنگام استفاده از روغن ترمز باید از دستکش استفاده شود و از ریختن روی سطوح جدا خودداری گردد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir